Tematy kompleksowe w m-cu wrześniu:
TYDZIEŃ I: W PRZEDSZKOLU (1.09- 3.09.2021r.)
TYDZIEŃ II: NASZE PRZEDSZKOLE (6.09- 10.09.2021r.)
TYDZIEŃ III: JESTEM BEZPIECZNY (13.09- 17.09.2021r.)
TYDZIEŃ IV: POMOCNA DŁOŃ (20.09- 24.09.2021r.)
TYDZIEŃ V: IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT ( 27.09_- 1.10.2021r.)
TYDZIEŃ I: W PRZEDSZKOLU
CELE OGÓLNE:
– zapoznanie dzieci z salą i przedszkolem
– poznawanie sposobów pomocy nowym koleżankom i kolegom
-rozwijanie umiejętności nazywania emocji i mówienia o nich
– rozwijanie umiejętności pozytywnego reagowania na nowe sytuacje i osoby
-budzenie postaw zainteresowania drugą osobą
-poznanie sposobów spędzania wakacji przez koleżanki i kolegów z grupy
-rozpoznawanie oznaczeń i charakterystycznych miejsc na mapie Polski i Europy
-doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej wyrazów
– czytanie globalne wyrazów: Polska, Europa
– poznanie i ustalenie zasad i norm obowiązujących w grupie
-określanie miejsca położenia obiektów wobec siebie i innych
-stosowanie pojęć dotyczących położenia w przestrzeni
-rozwijanie umiejętności dokonywania oceny swoich zachowań w stosunku do przyjętych zasad i norm.
TYDZIEŃ II: NASZE PRZEDSZKOLE
CELE OGÓLNE:
– poznawanie i organizowanie kącików tematycznych
-rozwijanie umiejętności opisywania i charakteryzowania kącików tematycznych poprzez wypowiedzi i klasyfikowanie przedmiotów
-rozbudzanie zainteresowania I ciekawości poznawczej
– przestrzeganie zasad zgodnej zabawy i prawa do korzystania z kącików przez kolegów I koleżanki.
-poznanie pracy architekta i urbanisty
– rozwijanie umiejętności dokonywania analizy dźwiękowej i sylabowej wyrazów z głoskami a, k
-kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi orientacji w przestrzeni
-rozwijanie poczucia bezpieczeństwa wynikającego ze znajomości okolicy i terenu wokół przedszkola
– poznanie imion pracowników przedszkola i pełnionych przez nich funkcji
-doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni poprzez stosowanie określeń: na, nad, pod, obok, za, po lewej, po prawej itp.
-poznawanie pracowników przedszkola
-nazywanie narzędzi i przyborów codziennego użytku
-rozwijanie poczucia rytmu poprzez grę na instrumentach perkusyjnych i innych przedmiotach
– poznanie zasady działania atramentu sympatycznego
-rozwijanie umiejętności łączenia różnych technik plastycznych( rysowanie, wycinanie, łączenie materiałów)
-przeliczanie klocków w dostępnym dla siebie zakresie.
TYDZIEŃ III: JESTEM BEZPIECZNY
CELE OGÓLNE:
– poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach
-rozwijanie kompetencji językowych w trakcie zabaw I wypowiedzi dzieci.
-rozumienie konieczności poruszania się bezpiecznie po oznaczonych przejściach dla pieszych(Zebra)
– budzenie zainteresowania najbliższym otoczeniem
-przypomnienie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym i innych sytuacjach
-doskonalenie umiejętności wyodrębniania samogłoski o w nagłosie
-rozwijanie umiejętności bezpiecznego posługiwania się pędzlem i farbami
– rozwijanie umiejętności współpracy w zespole
-dostrzeganie regularności
-konstruowanie rytmów 2, -3 elementowych
-poznanie układów figur geometrycznych
-utrwalenie nazw figur geometrycznych
– kształtowanie pamięci wzrokowej i słuchowej
-zapoznanie ze słowami i melodią piosenki ,,Bezpieczeństwo to jest przecież bardzo ważna sprawa.,,
-poznanie pracy policjanta
-rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów
-wdrażanie do odnoszenia się z szacunkiem do funkcjonariuszy policji
-poznanie wyglądu i znaczenia sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych
-poznawanie właściwości płynów podczas wykonywania eksperymentu
-kształtowanie umiejętności odtwarzania wyglądu ulicy w pracy przestrzennej
TYDZIEŃ IV: POMOCNA DŁOŃ
CELE OGÓLNE:
-rozwijanie umiejętności dostrzegania niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z nieznajomym
-kształtowanie postaw asertywnych w kontaktach z nieznajomymi
-poznawanie sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu ludzi
-rozwijanie umiejętności dokonywania analizy dźwiękowej wyrazów( głoska a w nagłosie)
-rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i wzrokowej jako przygotowanie do czytania
– poznanie numerów alarmowych 112, 999, 998, 997
-kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
– wdrażanie do prawidłowego przeliczania
– kształtowanie umiejętności przeprowadzania rozmowy w celu wezwania pomocy
-poznanie specyfiki pracy strażaka, sprzętu ratowniczego itp.
-rozwijanie umiejętności właściwego reagowania i postępowania w różnych sytuacjach życiowych
-poznanie zasad bezpiecznego korzystania z różnych narzędzi, urządzeń oraz podczas wykonywania doświadczeń chemicznych itp.
TYDZIEŃ V: IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT.
CELE OGÓLNE:
– dostrzeganie i nazywanie piękna w najbliższym otoczeniu
-uwrażliwienie na piękno jako wartość subiektywną, indywidualną
– poznanie sposobów spędzania wolnego czasu
-kształtowanie słuchu fonematycznego i spostrzegawczości słuchowej
-budowanie pozytywnej więzi z najbliższymi
-poszerzanie wiedzy na temat gatunków drzew
-doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, zbiorów.
-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej., słuchowej
-współdziałanie w zespole
-uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody oraz zmiany zachodzące w różnych porach roku
– poznanie słów i melodii piosenki, śpiewanie jej
-rozpoznawanie wybranych gatunków drzew
-rozwijanie poczucia rytmu
-ćwiczenie pamięci i uwagi
-dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie- kolory jesieni.
-poznanie symboliki wybranych roślin
-zwracanie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa w trakcie posługiwania się nożyczkami i innymi przyborami.
DNI NIETYPOWE, UROCZYSTOŚCI OBCHODZONE W MIESIĄCU WRZEŚNIU.
15 września- ,,Dzień kropki,,
16 września- ,,Sprzątanie Świata,,
20 września- ,, Dzień Przedszkolaka,,
22 września: ,,Pierwszy Dzień Jesieni,,
30- września- Dzień Chłopca.
WARTOŚCI KSZTAŁTOWANE W MIESIĄCU WRZEŚNIU: KOLEŻEŃSKOŚĆ, BEZPIECZEŃSTWO.