I Tydzień – WIELKA WYPRAWA

Cele ogólne:

  • poznanie wartości „oszczędność”
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
  • zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania
  • poznawanie różnych środków transportu
  • nauka wypowiadania się całym zdaniem
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej
  • rozwijanie kreatywności i motoryki małej

II Tydzień – NADCHODZI WIOSNA -SZCZEROŚĆ

Cele ogólne:

  • poznanie wartości „szczerość”
  • zachęcanie do szczerości i mówienia prawdy
  • poznawanie zjawisk zwiastujących wiosnę
  • uwrażliwienie na piękno przyrody
  • poznawanie cech marcowej pogody
  • doskonalenie umiejętności przeliczania
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów
  • ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w zabawie

III TYDZIEŃ – WIOSNA TUŻ ,TUŻ – SZCZEROŚĆ

Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności formułowania własnych myśli
  • wdrażanie do brania odpowiedzialności za wypowiadane słowa
  • poznanie cech krajobrazu wiejskiego
  • poznanie zwierząt żyjących na wsi
  • doskonalenie umiejętności klasyfikacji według jednej cechy
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych

IV Tydzień –-  ŚWIĘTA, ŚWIĘTA, BIJA DZWONY – TRADYCJA 

Cele ogólne:

  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • poznawanie znaczenia tradycji
  • poszerzenie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • poznawanie piosenek o tematyce świątecznej
  • poznanie budowy jajka