I Tydzień – WIELKA WYPRAWA
Cele ogólne:
- poznanie wartości „oszczędność”
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
- zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania
- poznawanie różnych środków transportu
- nauka wypowiadania się całym zdaniem
- rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej
- rozwijanie kreatywności i motoryki małej
II Tydzień – NADCHODZI WIOSNA -SZCZEROŚĆ
Cele ogólne:
- poznanie wartości „szczerość”
- zachęcanie do szczerości i mówienia prawdy
- poznawanie zjawisk zwiastujących wiosnę
- uwrażliwienie na piękno przyrody
- poznawanie cech marcowej pogody
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów
- ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w zabawie
III TYDZIEŃ – WIOSNA TUŻ ,TUŻ – SZCZEROŚĆ
Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności formułowania własnych myśli
- wdrażanie do brania odpowiedzialności za wypowiadane słowa
- poznanie cech krajobrazu wiejskiego
- poznanie zwierząt żyjących na wsi
- doskonalenie umiejętności klasyfikacji według jednej cechy
- rozwijanie sprawności fizycznej
- poszerzanie doświadczeń plastycznych
IV Tydzień –- ŚWIĘTA, ŚWIĘTA, BIJA DZWONY – TRADYCJA
Cele ogólne:
- rozwijanie percepcji wzrokowej
- poznawanie znaczenia tradycji
- poszerzenie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- poznawanie piosenek o tematyce świątecznej
- poznanie budowy jajka