Cele ogólne:
-poszerzanie wiadomości dzieci na temat swojego kraju: nazwa, stolica, symbole narodowe, tradycje, historią powstania, sławne postacie;
-wzbogacenie słownika dziecka o pojęcia : ojczyzna, mała ojczyzna, stolica, patriota, patriotyzm;
– budowanie postawy patriotycznej przez kształtowanie umiejętności przyjmowania odpowiedniej postawy w trakcie śpiewania hymnu państwowego , budzenia poszanowania dla wszystkich symboli narodowych;
-budzenie zainteresowania własnym regionem, miejscowością- poznanie zasad funkcjonowania urzędu miejskiego, gminy, pracy prezydenta, burmistrza, wójta, sołtysa, obejrzenie siedziby władz miejskich lub gminnych; poznanie ciekawych, charakterystycznych miejsc;
-poznanie tradycji własnego regionu: charakterystyczny strój ludowy, mowa, tańce, pielęgnowanie tradycji regionalnych itp.
– rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, zapoznanie z historią Narodowego Święta Niepodległości, kształtowanie przywiązania do społeczności lokalnej i dumy z miejsca zamieszkania.;
-rozwijanie czynnego słownika i mowy dziecka; wprowadzenie pojęcia wyobraźnia; rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na określony temat, poprawnego formułowania wypowiedzi, stosowania przymiotników, spójników i przyimków, poprawnych form fldksyjnych; budowanie wypowiedzi poprawnej stylistycznie;
-przygotowanie do czytania poprzez doskonalenie słuchu fonematycznego- doskonalenie umiejętności rozpoznawania dźwięków wydawanych przez przedmioty codziennego użytku: analiza i synteza głoskowa wyrazów; czytanie globalne wyrazów mapa, Polska, dom wprowadzanie kolejnych liter d, D, e, E, u, U: zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego czytania.
– zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów , piosenek w j.angielskim;
-rozwijanie pamięci słuchowej przez naukę wiersza, prostych piosenek, prostych rymowanek w j.polskim i angielskim;
-rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, porównywania liczebności zbiorów, dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych, kodowania i dekodowania informacji, wyznaczania kierunków w przestrzeni i na kartce ; rozwijanie myślenia operacyjnego podczas ustalania stałości elementów w zbiorze, porównywania ciężarów w zabawach; wprowadzenie cyfry 3 i znaku =, posługiwanie się poznanymi cyframi i znakami do kodowania informacji;
-rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci- wprowadzenie tańca kaszubskiego,,Szewc” i piosenki,, Nam jesień niestraszna”, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania muzyki instrumentalnej, rozwijania poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności reagowania na akcent muzyczny , uwrażliwienie na elementy muzyki takie jak tempo, dynamika, wysokość dźwięków;
– rozwijanie umiejętności plastycznych dzieci i wrażliwości estetycznej przez projektowanie, i planowanie pracy, dobieranie barw i wykorzystywanie różnorodnych materiałów;
– rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas rysowania, odrysowywania, nawlekania, przyklejania, oddzierania, kreślenia linii po śladzie, kropkach, samodzielnie wg wzoru na czystej kartce i w liniaturze oraz kratownicy, cięcia nożyczkami;
-rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym i różnorodnymi zjawiskami przez wprowadzenie zabaw doświadczalnych; doskonalenie umiejętności prowadzenia obserwacji
-rozwijanie sfery społecznej i emocjonalnej; rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania w zespole przez pełnienie różnorodnych ról; podnoszenie poczucia własnej wartości- odkrywanie swoich mocnych stron; przezwyciężenie nieśmiałości orzez prezentowanie siebie i swoich upodobań w różnych formach wyrazu; budowanie więzi w grupie;
-rozwijanie wyobraźni, kreatywnego myślenia, postaw twórczych, wyrabianie samodzielności podczas pracy, satysfakcji z samodzielnie wykonanego zadania.
PROJEKT REALIZOWANY W GRUPIE:
Tydzień I i II:
POLSKA- MÓJ KRAJ, MOJA OJCZYZNA.
Tydzień III: Moje hobby.
Tydzień IV: Ulubione zajęcia.
REALIZOWANE WARTOŚCI:
patriotyzm i wyobraźnia.