Tydzień I: Czas radości.

Cele ogólne:

1.Poznajemy czym jest radość i jak wpływa na ogólny stan zdrowia człowieka.

2. Sposoby wyrażania i przeżywania radości.

3. Rozwijanie słownika czynnego, operowanie pojęciami związanymi z Wielkanocą.

4. Wyrażanie radości z uczestnictwa w różnych aktywnościach grupowych( taniec, śpiew, ruch, zabawa…)

5. Utrwalanie pojęć związanych z segregacją, klasyfikacją i przeliczaniem.

6. Operowanie nazwami figur geometrycznych.

7. Rozwijanie słuchu fonemowego.

8. Rozwijanie percepcji wzrokowej, słuchowej.

9. Kształtowanie właściwej postawy ciała.

10. Aktywne uczestnictwo w aktywności muzycznej i plastycznej; rozwijanie kreatywności.

Tydzień II: Nadeszły Święta.

Cele ogólne:

  1. Poznawanie tradycji związanych z Wielkanocą.
  2. Poznanie różnych rodzajów jajek ptaków, które je znoszą.
  3. Rozwijanie słownika czynnego i budowanie zdań rozwiniętych.
  4. Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego; przewidywanie następstw wydarzeń.
  5. Doskonalenie umiejętności przeliczania i operowania symbolem liczby.
  6. Poznanie właściwości i budowy jajka.
  7. Doskonalenie percepcji wzrokowej poprzez dostrzeganie różnic i uzupełnianie braków.
  8. Doskonalenie motoryki małej i umiejętności grafomotorycznych.

Tydzień 3: Z kulturą za pan brat.

Cele ogólne:

  1. Kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej.
  2. Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach życia codziennego.
  3. Nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych.
  4. Rozwijanie słownika czynnego, poznawanie nowych pojęć: kultura masowa, kultura fizyczną, kultura materialna, kultura ludowa.
  5. Czytanie globalne wyrazów: proszę, dziękuję, przepraszam.
  6. Poznanie pojęć związanych z teatrem: scena, widownia, aktor, rekwizyty, dekoracja, kostiumy.
  7. Rozwijanie słownika czynnego, poznawanie nowych pojęć związanych z muzeum: eksponat, wystawa.
  8. Rozwijanie wrażliwości muzycznej, nazywanie instrumentów.
  9. Wyrażanie radości z aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych, muzycznych, plastyczno- technicznych.

Tydzień 4: Jestem kulturalny.

Cele ogólne:

  1. Nauka używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym.
  2. Poznanie zasad, jakie powinny obowiązywać podczas organizowania przyjęć.
  3. Doskonalenie umiejętności przewidywania następstw wydarzeń.
  4. Kształtowanie postawy proekologicznej.
  5. Poznawanie pojęć: ekologią, ekokultura.
  6. Wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za środowisko przyrodnicze.
  7. Utrwalenie zasad dbania o przyrodę, klasyfikowanie, segregowanie odpadów zgodnie z zasadami.
  8. Wprowadzenie liczby 9 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
  9. Wdrażanie do wielozmysłowego poznawania świata.
  10. Kształtowanie właściwej postawy ciała; rozwijanie wielu grup mięśniowych.
  11. Czerpanie radości z wykonywania i tworzenia dzieł plastycznych.