Witajcie kochane dzieci( na dobry początek propozycja ćwiczeń przy dźwiękach muzyki:https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE&t=7s

Dzisiaj wybierzemy się do teatru, ale żeby wejść do jego środka musimy pokonać schody.Tak więc zapraszam Was do zabawy „Potrafię numerować przedmioty i wiem, który jest czwarty, piąty, szósty” .

Do tego zadania musicie sobie przygotować:

– linijka, nożyczki, kolorowy papier (jeśli nie macie w domu może być biały)

– kartkę z bloku rysunkowego, na której zaznaczycie kropkę i strzałkę (jak pokazane na zdjęciu)

– 10 paseczków o szerokości około 3 cm każdy, największy ma mieć 12 cm, a każdy następny (w malejącej serii) o 1 cm krótszy (paski mogą być kolorowe lub białe)

– komplet liczb od 0 do 9 ( wyciąć małe kwadraciki i ponumerować)

– małą piłeczkę ( u mnie będzie to mały orzeszek, można wykorzystać groch, fasolę, czyli to co macie dostępne w domu)

Jeśli macie problem z przygotowaniem potrzebnych materiałów poproście o pomoc rodziców ( starsze rodzeństwo ).

GOTOWE?! Zaczynamy!!!

– każde z Was ma przed sobą kartę papieru. Trzeba na niej ułożyć schody. Schody układa się z paseczków. Zaczynamy od najmniejszego i układamy na kartce poczynając od kropki, z lewej strony kartki

– numerujemy schody. Macie kartoniki z liczbami. Trzeba wskazać palcem stopnie i numerować je pod każdym kartonik z liczbą. Ten pierwszy….ten drugi…ten trzeci

– jeśli już macie gotowe to zabieramy do ręki „piłeczkę” (ziarnko fasoli, orzeszek, itp.)- piłeczka zatrzymała się na siódmym stopniu. Proszę połóżcie tam piłeczkę. Wymieńcie następne stopnie (ósmy, dziewiąty, dziesiąty…..)

– teraz piłeczka zatrzymała się na czwartym stopniu. Wymieńcie wszystkie stopnie następne i poprzednie

– doskonale!!! Spróbujcie sami wyznaczyć sobie, gdzie piłeczka się zatrzymała i policzcie wszystkie schody następne i poprzednie. Powtórzcie zadanie kilka razy.