Witajcie!
Dzisiejszy nasz temat to:
„Wiem, jak zachować się w teatrze” – oglądanie króciutkich filmików edukacyjnych połączone z pogadanką.
Kochani obejrzyjcie po kolei 5 filmików edukacyjnych i po każdym z nich porozmawiajcie z kimś dorosłym na temat treści filmiku i zasad dotyczących wizyt w teatrze.
Na zakończenie proszę Was o małe podsumowanie i wymienienie zasad odpowiedniego zachowywania się w teatrze. Chętne dzieci mogą je zobrazować (np. w formie plakatu), do czego gorąco zapraszam.

https://www.youtube.com/watch?v=TDWDr-SWafE – filmik edukacyjny: „Moni i Uszko. Bon ton w teatrze / Odcinek 1: W co się ubrać do opery?” do zabawy: „Wiem, jak zachować się w teatrze”

https://www.youtube.com/watch?v=IPTkvonTH14 – filmik edukacyjny: „Moni i Uszko. Bon ton w teatrze / Odcinek 2: Wyścig z czasem” do zabawy: „Wiem, jak zachować się w teatrze”

https://www.youtube.com/watch?v=quwluVRWkUk – filmik edukacyjny: „Moni i Uszko. Bon ton w teatrze / Odcinek 4: Zakaz mlaskania” do zabawy: „Wiem, jak zachować się w teatrze”

https://www.youtube.com/watch?v=EhWav58Ihc8 – filmik edukacyjny: „Moni i Uszko. Bon ton w teatrze / Odcinek 5: Wyłącz telefon!” do zabawy: „Wiem, jak zachować się w teatrze”

https://www.youtube.com/watch?v=DfvdiINdsKU – filmik edukacyjny: „Moni i Uszko. Bon ton w teatrze / Odcinek 6: Ostatni dzwonek” do zabawy: „Wiem, jak zachować się w teatrze”

Kolejne nasze zadanie to utrwalenie poznanej piosenki „Magiczne miejsce”
https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ
Zachęcam, aby śpiewając poruszać się w rytm naszej piosenki oraz klasnąć w kolana, gdy usłyszycie słowa „teatr” lub „w teatrze” .

A teraz zabawa!!!
„Co na T?” – zabawa ruchowa – dziecko porusza się po dywanie we wskazany przez (mamę, tatę, siostrę, brata) sposób: bieg/marsz/podskoki. W tym czasie np. mama wymawia różne słowa, a kiedy któreś rozpoczyna się głoską „t”, dziecko zatrzymuje się. Mama wskazuje inny sposób poruszania się i ponownie wymienia różne słowa. Zabawę prowadzimy 7-8-krotnie.
I już na sam koniec proszę o wykonanie zadania z książki „Planeta dzieci- czytanie i pisanie” na stronie 47, 48.