Drodzy Rodzice! Kochane Misiaczki!

W najbliższym czasie niestety nie będziemy widywać się w naszym przedszkolu. Mam nadzieję, że czas izolacji szybko minie i już niedługo spotkamy się w przedszkolnej sali. Tymczasem mam dla Was kilka propozycji aktywności do wykorzystania w Waszych domach. Ponieważ zbliżają się Święta Wielkanocne uważam, że to doskonała okazja do rozmowy na temat wielkanocnych zwyczajów. Na początek proponuję wysłuchanie wiesza A. Bober pt. “Śladami zajączka”:

Od samego rana niezłe zamieszanie.
Ktoś tu przeszukuje, calutkie mieszkanie.

Śladami zajączka dzieci wyruszyły,
że znajdą prezenty bardzo się cieszyły.

Kilka kroków w przód, czasem w lewo, w prawo,
szukają podarków przedszkolaki żwawo.

A zajączek cicho, za oknem przycupnął,
rudą marcheweczkę w międzyczasie chrupnął.

Pełen jest podziwu, dla tych małych ludzi,
żeby znaleźć prezent, każdy z nich się trudzi.

Ale to nie prezent jest dziś najważniejszy,
to czas z najbliższymi bowiem jest cenniejszy.

Bo wspólna zabawa, wspólne przebywanie,
na długo w pamięci wszystkich pozostanie.


Rozmowa na temat wiersza:

Kto ukrył prezenty w domu dzieci?
– Skąd dzieci wiedziały, że to był zajączek?
– Czy w świętach najważniejsze są prezenty, które dostajemy?

Poszukiwanie prezentu od zajączka – zabawa ruchowa:

Rodzic chowa w pokoju ulubioną zabawkę dziecka. Informuje, że to ćwiczenia przed jedną z wielkanocnych tradycji, kiedy tuż po śniadaniu wielkanocnym dzieci wyruszają na poszukiwanie prezentów, które zostawił gdzieś w domu lub w ogrodzie zajączek wielkanocny.

“Zajączki” – zabawa paluszkowa.

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

“List do zajączka”:

Dzieci mogą narysować swój wymarzony prezent od zajączka lub wyciąć obrazki np. z gazetek reklamowych przedstawiające to, co chciałyby otrzymać w prezencie.


“Święconka” – działania praktyczne:

Przygotujcie wspólnie koszyczek. Zwróćcie uwagę ne jego estetyczny wygląd – dekoracja z ozdobnych gałązek, serwetka. W trakcie uzupełniania koszyczka rodzic wyjaśnia dziecku, co powinno znaleźć się w koszyczku wielkanocnym.

“Wielkanocne śniadanie” – działanie praktyczne:

Kochani Rodzice! Zaangażujcie dzieci w nakrywanie do stołu. Zachęćcie także dzieci, aby przećwiczyły nakrywanie do stołu przygotowując takie śniadanie np. dla swoich pluszaków.

Z życzeniami zdrowia,

Nina Badurska