Dzień dobry

Witam serdecznie Rodziców i Dzieci

Oto kilka propozycji na piątek

  1. Na początek proponuje  zaśpiewanie piosenki „Przyszła wiosna do niedźwiedzia”

– Dziecko słuchając piosenki  realizuje jej rytm klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na woreczkach lub klockami.

– „Miś” – zabawa ruchowa do piosenki. Rodzic przygotowuje koc. Dziecko słysząc melodię piosenki, tańczy według własnego uznania. Na przerwę w muzyce udaje śpiącego niedźwiedzia – zwija się w kłębuszek i zamyka oczy. Zabawę powtarzamy kilka razy

2. „Koza” – zabawa grafomotoryczna według Elżbiety Minczakiewicz. Rodzic przygotowuje dla dziecka kartkę  A4, ołówek,  kredki. Czyta tekst i jednocześnie demonstruje sposób rysowania poszczególnych elementów wyróżnionych w tekście. Następnie  kilkukrotnie mówi tekst, a dziecko rysuje

 Koza Elżbieta Minczakiewicz

 Prostokąt niewielki, a do tego nóżki.

Z prawej strony łebek, a przy nim dwa różki.

Z tyłu krótki ogon, z przodu prosta broda…

Tak!… uparta koza prawie już gotowa!

3. „Kto jest producentem żywności?” –  zabawa słownikowa. Rodzic zapoznaje dziecko z pojęciami: producent (osoba, która wytwarza czyli produkuje towar) i  żywność (produkt nadający się do jedzenia). Prosi dziecko, by określiło:

–  co takiego produkuje rolnik ?

– po co on to robi ?

– jak ważna jest praca rolnika dla wszystkich ludzi

4. „Co z pola, co z ogrodu, a co z zagrody?” – zabawa dydaktyczna

Dziecko wycina z gazetek reklamowych obrazki przedstawiające różne produkty następnie segreguje, na te z pola– warzywa i zboża, produkty z ogrodu – owoce oraz produkty zwierzęce – jajka, mleko.

5.  „Zdrowe zakupy” – zabawa dydaktyczna. Rodzic mówi, iż zdrowa żywność to taka, która jest najmniej przetworzona . Przedstawia dziecku piramidę zdrowego żywienia. Dziecko określa, które produkty pochodzą z pracy rolnika

6. „Wiejska zagroda” – praca plastyczna. Rysowanie kredkami pastelowymi na kartkach formatu A4.

7. „Dopowiedz i zrób” – zabawa z rymami. Rodzic  mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko  Dziecko wykonuje czynności, o których jest mowa w zdaniach:

 Powiedz: „prosię” i podrap się po nosie.

Powiedz: „koń” i wyciągnij do mnie dłoń.

Powiedz: „krowy” i dotknij palcem głowy.

Powiedz: „króliczki” i nadmij policzki.

Powiedz: „kaczuszka” i dotknij łokciem brzuszka.

Powiedz: „psy” i klaśnij – raz, dwa, trzy.

8. „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa

Dziecko  swobodnie podskakuje lub maszeruje. Słucha, ile razy rodzic uderzy w bębenek lub klaśnie w dłonie. Jego zadaniem jest wykonać tyle samo razy podane ćwiczenie: skłon, przysiad, pajacyk, podskok itd.

9. „Strumyczek” – masażyk relaksacyjny.

Dziecko siedzi z rodzicem . Jedno rysuje na plecach drugiego, później następuje zamiana ról.

Tu płynie strumyczek,  (Rysuje na plecach linię prostą wzdłuż kręgosłupa)

faluje, wiruje. ( Rysuje na plecach linię falistą)

Tu się srebrzy, tam ginie, (Delikatnie drapie po plecach, wsuwa palce za kołnierz)

A tam znowu wypłynie.  (Rysuje na plecach linię prostą wzdłuż kręgosłupa)

Wtem przemknęła wiewiórka,  (Delikatnie szczypiąc, wędruje dłonią po plecach na skos)

zaświeciły dwa słoneczka,   (Zatacza dłońmi koła na plecach)

 spadł drobniutki deszczyk.   (Leciutko stuka opuszkami palców w plecy)

Czy cię przeszedł dreszczyk?  (Niespodziewanie, delikatnie szczypie w kark)

10.Utrwalenie wiadomości o zwierzętach w gospodarstwie rolnym  na wsi

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy