W tym tygodniu zakończyliśmy trwający 3 tygodnie projekt „Laboratorium – magnesy”. Przez ten czas dowiedzieliśmy się, że:

• Jedne przedmioty są przyciągane przez magnesy, a inne nie. Magnesy mają różne kształty i wielkość.
• Magnesy przyciągają przedmioty dzięki sile magnetycznej. Magnesy mają różną siłę.
• Każdy magnes ma dwa końce nazywane biegunami. Końce magnesów mogą się przyciągać lub odpychać.
• Magnesy przyciągają przedmioty przez niektóre materiały. Siłę magnetyczną można zablokować. Wtedy magnes nie działa.
• Magnesy wykorzystujemy w codziennym życiu. Magnesy znajdują się w wielu znanych nam urządzeniach.

Podczas trwania projektu poszerzaliśmy wiedzę o magnesach i sile magnetycznej przy użyciu materiałów edukacyjnych na tablicy multimedialnej. Przeprowadziliśmy również wiele eksperymentów, a nasze Centrum Badawcze cieszyło się wielkim zainteresowaniem dzieci.

Niestety nie mogliśmy podsumować naszego projektu z całą grupą. Zachęcamy do obejrzenia z dzieckiem filmów podsumowujących projekt ( http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin4/mod-6_4/index.html Film A i B) i porozmawiania na temat magnesów. Można również pobawić się w sklep. Napełniamy pojemnik różnymi materiałami magnetycznymi i niemagnetycznymi. Następnie przygotowujemy listę zakupów, w której przedstawiamy za pomocą symbolu produkty do kupienia – wyszukania za pomocą magnesu z przygotowanych pojemników. Ponadto możemy określić liczbę wybranych elementów. Dzieci dokonują zakupów i przynoszą je w celu sprawdzenia zgodności z zamówieniem, w tym również liczą, ile mają przedmiotów.