Hi!
Hello Cheeky
Farmer Brown
Bye-bye Cheeky
  • Edukacja zdalna – Smok czy smog?
    Witam serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy! 1. Dziś witam Was krótkim wierszykiem: Dwie małe rączki klaszczą. Czasem się pogłaszczą. W kolanka zastukają i dzieciom pomachają. Ja też do Was macham:) 2. Wprowadzenie do tematu– rodzic rozmawia z dzieckiem na temat powietrza: Co nas otacza? Co jest wszędzie, czego nie widać? Czy powietrze jest potrzebne? Komu jest potrzebne? Dziecko formułuje swobodne wypowiedzi.Rodzic wyjaśnia dziecku, co to jest powietrze i jakie są jego właściwości.  W jaki sposób można poznać, że powietrze znajduje się wokół nas, kilka sposobów: ·nadmuchiwanie balonów – obserwowanie ich powiększania się, wypuszczanie powietrza z balonów w kierunku własnych twarzy ·wciąganie […]
  • Praca zdalna – Ekologa znak
    Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci! Witam Was serdecznie! 1. Dzisiaj zachęcam do posłuchania piosenki „Ekologa znak” i rozmowę na temat zawartej w niej treści (tekst poniżej) oraz nauczenie się jej na pamięć (poprzez wielokrotne odtwarzanie piosenki w różnych momentach dnia i osłuchiwanie się z piosenką w ciągu całego tygodnia). Link do piosenki: https://youtu.be/JIEDy5UiRPU Śpiewające BrzdąceEkologa znak 1. Niech zieleni się przyrodabo w przyrodzie tlen i wodaChcę by wszystko kwitło, żyłoby powietrze czyste było ref. Auto – nie, rower – takEkologa to jest znakAuto – nie, rower – takEkologa to jest znakAuto – nie, rower – takEkologa to jest znakAuto – nie, […]
  • Artykuł dla Rodziców: “Wpływ telewizji na rozwój dziecka”
    Drodzy Rodzice! Chciałam Wam zaproponować ciekawy artykuł , z którym możecie się zapoznać w wolnej chwili. Pozdrawiam serdecznie Agnieszka Borowczyk “Wpływ telewizji na rozwój dziecka” Dostępność mediów jest dla małego dziecka dużą atrakcją. Proponowane przez telewizję spędzanie wolnego czasu wydaje się maluchom interesujące i warte uwagi. W efekcie często dochodzi do sytuacji, że spędzanie czasu przed ekranem jest głównym zajęciem większości dzieci w czasie wolnym. Pociąga to za sobą rezygnację z innych zajęć – bardziej rozwojowych i zapewniających dziecku różnorakie, niezbędne do rozwoju bodźce, nie zaś jedynie jednostajne, jak czyni to telewizja. Nawyki dotyczące oglądania telewizji często są na tyle […]
  • Praca zdalna – Dbam o przyrodę
    Witam serdecznie! W tym tygodniu będziemy rozmawiać o ekologii, przyrodzie, ochronie środowiska i segregacji śmieci. 1. Na początek proponuję trochę ruchu, czyli poranną gimnastykę: „Witamy się” – powitanie w parach , dziecko z rodzicem: witają się dłońmi, łokciami, kolanami, pośladkami. „Koty się budzą” – klęk podparty, głowę podnosimy. Na hasło „ koci grzbiet” górny odcinek kręgosłupa wypychamy w górę, głowę chowamy między ramionami. „Zwierzęta do stodoły”– dziecko naśladuje chód wybranego przez siebie zwierzątka z wiejskiego podwórka, na sygnał zatrzymuje się i odpoczywa. 2. Następnie posłuchajcie wierszyka “Tak wiele nie trzeba” – autor: Dorota Rozwens Pojemniki kolorowe od dziś piękne mam.Więc na Ziemi […]
  • Praca zdalna – Na zakupach
    Kochani Witam Was serdecznie! 1. Na początek proponuję zaśpiewanie naszej piosenki “Mądre zakupy”. 2. Następnie proponuję wysłuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego ,,Gdzie się co kupuje?” „Mama poprosiła Anię, aby poszła do sklepu po chleb i syrop od kaszlu. Uszatek przechylił głowę na bok i pomyślał: „Wyręczę Anię”. Wziął pieniądze ze stołu, wziął siatkę na zakupy i pobiegł do sklepu spożywczego. Stanął przed ladą. – Poproszę o syrop od kaszlu – powiedział. – Misiu – odpowiedziała pani zza lady – idź do apteki. Pobiegł Uszatek do apteki. Stanął przy ladzie. – Poproszę o chlebek – szepnął niepewnie. – Chlebek? – zdziwiła się […]
  • Praca zdalna – Sklep u Misia
    Witam serdecznie przedstawiam kilka propozycji na dziś. 1.Na początek proponuję poranną gimnastykę z Gumi Misiem. 2. Następnie proponuję – zabawę rozwijającą myślenie operacyjne “Sklep u Misia” (wg. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, Ewy Zielińskiej). Wykorzystując maskotkę Misia, rodzic zaprasza dziecko do zakupów w „Sklepie u Misia”. Rodzic ustala z dzieckiem sposób płatności za towary. Jako pieniądze wykorzystuje np. guziki lub duże ziarna fasoli można też przygotować papierowe pieniądze. Następnie ustawia towary w sklepie i ustala ich ceny. W zależności od możliwości dziecka umieszcza obok wybranych towarów kartoniki: z jedną kropką, z dwoma kropkami i dodatkowo z trzema kropkami lub pisze ceny produktów np. […]
  • Praca zdalna – Mądre zakupy
    Kochani Witam Was serdecznie cały czas jesteśmy w tematach związanych ze sklepem i zakupami. Na początek proponuję krótką gimnastykę buzi i języka czyli zabawę logopedyczną “Jedzie wózek z zakupami” – zabawa artykulacyjna. Rodzic recytuje wierszyk, a dziecko powtarza za nim: Tyr-tyr-tami, tyr-tyr-tami jedzie wózek z owocami. Zyr-zyr-zami, zyr-zyr-zami jedzie wózek z bagietkami. Szur-szur-szami, szur-szur-szami jedzie wózek z warzywami. 2. Następnie proponuję osłuchanie się z piosenką “Mądre zakupy” link https://www.youtube.com/watch?v=rZAIUTMSudI Tekst piosenki: Co z baterią zrobić trzeba, kiedy prądu nam już nie da są sposoby na to proste dla Ziemi dobre. Wie to Asia, Zuzia, Ewa, gdzie baterię wrzucić trzeba są […]
  • Praca zdalna – W sklepie.
    Witam Rodziców i Wszystkie Dzieci w tym tygodniu będziemy rozmawiać o sklepach, zakupach oraz poznawać zawód sprzedawcy. Na początek proponuje zagadkę: 1.Zagadka Zwykle podaje zakupy. Czasem poradzi co kupić: chleb, spodnie, może latawca, to jest na pewno pomocny … .(sprzedawca) 2. Posłuchajcie wierszyka : Może do sklepu pójdziemy? Po zabawkę chodźmy tam! Gdy jakąś wybierzemy, to ją kasjer sprzeda nam. I damy mu pieniądze. On do kasy schowa je i powie nam: „do widzenia”, i uśmiechnie do nas się. Rodzic przeprowadza rozmowę na temat pracy w sklepie i zawodu sprzedawcy. – Czym się dokładnie zajmuje się sprzedawca? – Jakie są […]
  • Życzenia Wielkanocne
    Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci! Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych, składamy najlepsze życzenia: zdrowia oraz wszelkiej pomyślności. Niech ten szczególny czas będzie pełen radosnej nadziei i wiary w nadchodzącą przyszłość. Wesołego Alleluja!!! życzą: p. Agnieszka i p. Magda
  • Leśne Misie – Król i Królowa literki M, m
    Leśne Misie poznały kolejną literkę alfabetu – literę M, m. Nasze królowe to: Marysia i Maja. Królami zostali: Mikołaj, Michał, Maciej, Marcel i Maks.
  • Leśnie Misie i Pierwszy Dzień Wiosny
    W poniedziałek 22 marca Leśne Misie pożegnały zimę i uroczyście powitały nową porę roku – wiosnę. Dzieci poznały tradycję związaną z obrzędem topienia Marzanny, śpiewały piosenki i przygotowywały prace plastyczne dla Pani Wiosny. Obchody Pierwszego Dnia Wiosny rozpoczęły się barwnym korowodem z Marzanną na naszym przedszkolnym placu zabaw. Następnie Leśne Misie wyruszyły z kolorowymi opaskami i radosnymi okrzykami na spacer w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny. Mamy nadzieję, że Pani Wiosna zawita do nas na dobre!!!
  • Leśne Misie i cztery żywioły
    Ziemia, ogień, woda, powietrze – Leśne Misie poznały właściwości każdego z nich oraz dowiedziały się jakie korzyści i zagrożenia z nich płyną. Zorganizowały kącik badawczy – skał i minerałów, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Podczas zajęć korzystały z tablicy multimedialnej. Wykonały też pracę plastyczną pt. “Rybki w akwarium”.
  • Leśne Misie poznają zawód lekarza.
    Leśne Misie zapoznały się z tematami o zdrowiu oraz z pracą lekarza. Zorganizowały kącik lekarski. Poznały strój i narzędzia pracy lekarza. Z zainteresowaniem nasłuchiwały bicia serca. Wykonały też prace plastyczne – Odznaka Dzielnego Pacjenta oraz rysunek Pani Lekarki.
  • Król i królowa literki Ł, ł
    Leśne Misie poznały kolejną literkę alfabetu – literę Ł, ł. Naszą królową została Łucja.
  • Leśne Misie i zabawy na śniegu
    Leśne Misie w pełni skorzystały z uroków zimy. Podziwiały zimowe krajobrazy podczas codziennych spacerów oraz bawiły się wesoło na śniegu na placu zabaw. Nie zapomniały też o ptakach, które systematycznie dokarmiały.
  • Leśne Misie i bal karnawałowy
    W piątek w naszym przedszkolu odbył się długo wyczekiwany bal karnawałowy – niezwykłe wydarzenie, dostarczające dzieciom wielu pozytywnych przeżyć i radości. Najpierw przez cały tydzień dzieci przygotowywały się do baliku – poznały zwyczaje karnawałowe, pięknie ozdobiły nasza gazetkę pracami plastycznymi, wykonały też maski karnawałowe oraz nauczyły się piosenki pt. “Przedszkolna samba”, a wszystko po to aby w karnawałowych rytmach brazylijskiej samby bawić się wesoło w zabawach i pląsach. W czasie tańców było bardzo kolorowo, a wspólna zabawa przyniosła wiele radości. Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych balowych strojów. Kolejny bal karnawałowy już za rok!
  • Król i królowa literki K, k
    W piątek obchodziliśmy imieniny literki K, k. Naszą królową została Karinka a królem Kajetan.
  • Leśne Misie i Dzień Babci i Dziadka
    W tym roku ze względu na pandemię i obostrzenia Dzień Babci i Dziadka nie odbył się w tradycyjnej formie w przedszkolu, ale dzieci pomimo tego przygotowały dla swoich dziadków piękny występ, który został nagrany i umieszczony na youtube. Leśne Misie zaśpiewały piosenkę i recytowały wierszyk oraz zagrały na instrumentach dla swoich Kochanych Dziadków. Przygotowały również laurki oraz portrety Babci i Dziadka, które zdobią naszą gazetkę. Cały występ został umieszczony na youtube, osoby które chcą uzyskać link do występu proszę o kontakt z wychowawcą.
  • Leśne Misie i Świąteczne spotkanie
    “Jest taka siła co spełnia marzenia (…) To właśnie magia Świąt Bożego Narodzenia.” We wtorek magiczny nastrój zapanował w całym przedszkolu. Tego dnia odbyło się Świąteczne spotkanie w auli, gdzie dzieci wysłuchały opowiadania “Tajemnica świątecznego prezentu” – ciepłej opowieści o dawaniu miłości i dobroci, śpiewały kolędy, no i oczywiście spotkały się z Gwiazdorem, który pod choinką zostawił długo wyczekiwane prezenty. Potem był uroczysty obiad, życzenia świąteczne i wiele wiele radości.   “Niech każda chwila Świąt Bożego Narodzenia żyje własnym pięknem” Wszystkim dzieciom i rodzicom z życzeniami zdrowia i spokoju. Wychowawczynie: Agnieszka Borowczyk i Magdalena Stołowska      
  • Leśne Misie i przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia
    Święta Bożego Narodzenia to najbardziej rodzinne i radosne święta w naszej tradycji, dlatego same przygotowania do nich wprowadzają wszystkich w miłą i magiczną atmosferę. Nieodłącznym elementem świąt jest ubieranie choinki i pieczenie pierniczków oraz dekorowanie sali. Dzieci z radością ubierały choinkę w naszej sali, z przyjemnością wykrawały kształty z piernikowego ciasta i ozdabiały według własnego pomysłu. Leśne Misie w okresie przedświątecznym pięknie udekorowały salę i gazetkę świątecznymi pracami plastycznymi. Na Mikołajki wykonały oczywiście Mikołaja i bałwanki z kubeczków po actimelach. Następnie wykonały Pomocnika Świętego Mikołaja oraz reniferka.
  • Mikołajki u Leśnych Misiów
    Od samego rana Leśne Misie wypatrywały i oczekiwały tajemniczego gościa. W oczekiwaniu na Mikołaja udekorowały choinkę w holu głównym własnoręcznie wykonanymi eko – gwiazdkami. Wykonały również pracę plastyczną pt.” Mój wymarzony prezent “. W końcu długo oczekiwany Mikołaj pojawił się na tarasie! Nie zapomniał o dzieciach i zostawił im słodki upominek. W tym dniu imieniny obchodził również Mikołaj z naszej grupy. Dzisiejszy dzień przyniósł dzieciom wiele radości i pozostanie na długo w ich pamięci.
  • Leśne Misie – dokarmianie ptaków i stacja meteo
    Coraz zimniej na dworze Leśne Misie pamiętają o dokarmianiu ptaków, dlatego odwiedziły nasze przedszkolne karmniki. Leśne Misie zapoznały się też ze stacją badawczą meteo na terenie naszego przedszkola, poznały zastosowanie wiatromierza, deszczomierza i termometru.
  • Leśne Misie obchodzą Święto Misia i Andrzejki
    25 listopada Leśne Misie uroczyście obchodziły Święto Misia z tej okazji był uroczysty tort , tańce , malowanie twarzy, jak również wykonanie modelu misia z papieru, no i wiele radości. 30 listopada Leśne Misie obchodziły Andrzejki – zapoznały się ze zwyczajami i wróżbami andrzejkowymi – poznały tradycję lania wosku, wróżbę serce z imionami dzieci i wróżbę z butami.
  • Król i królowa literki E
    Leśne Misie poznały kolejną literkę alfabetu – literkę E , e. Nasza królową została Eliza.
  • Leśne Misie i jesienne inspiracje
    Jesień to doskonała pora roku do pobudzania dziecięcej aktywności twórczej. Bogactwo barw i smaków inspiruje do działania. Dzieci rozpoznają kształty, rozróżniają kolory, nazywają dary jesieni. Leśne Misie utrwaliły swoją wiedzę o lesie i zwierzętach leśnych z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. Wykonały jesiennego liska techniką origami oraz zabawiły się w jesiennego fryzjera również malowały akwarelami.
  • Leśne Misie i zabawy matematyczne z kasztanami
    W związku z nadejściem jesieni Leśne Misie utrwaliły umiejętności matematyczne wykorzystując do tego kasztany. Z zebranych kasztanów tworzyły zbiory, przeliczały i dodawały poszczególne elementy, a także określały ich położenie na kartce papieru. Dzieci miały również okazję rozwijać swoją inwencję twórczą poprzez układanie z kasztanów dowolnych wzorów.
  • Leśne Misie pamiętają…
    Początek listopada to czas dla nas bardzo szczególny. Wspominamy tych, których już z nami nie ma. Poprzez odwiedziny na cmentarzu uczymy dzieci szacunku dla zamarłych i właściwego zachowania w tym szczególnym miejscu.
  • Król i królowa literki B
    Leśnie Misie poznały kolejną literkę alfabetu – literkę B, b. Naszym królem został Boguś.
  • Spotkanie z dietetykiem
    W październiku Leśne Misie odwiedziła pani Anna Komisarczyk, która jest dietetykiem. Rozmawiała z dziećmi o zdrowym żywieniu i wpływie jedzenia na zdrowie.
  • Leśne Misie – król i królowa literki A
    Poznanie litery A, a – jej miejsca w alfabecie i imionach dzieci . Wprowadzenie litery A, a wg odimiennej metody I. Majchrzak. Dzieci, których imiona zaczynają się na literkę A otrzymują tytuł króla, królowej litery A. Dzisiaj naszym królem został Antek. Pozostałe dzieci miały za zadanie odszukać w swoich imionach ( wizytówkach) literkę a.
  • Leśne Misie robią przetwory
    Leśne Misie w październiku wybrały się do sadu, z którego przyniosły jabłka i zrobiły z nich zdrowy sok. Potem utrwaliły swoją wiedzę o sadzie na tablicy multimedialnej. Na koniec wykonały pracę plastyczną “Przetwory – dżemy i kompoty”.
  • Leśne Misie i wizyty ekspertów
    W październiku odwiedziła nas mama Piotrusia. Opowiedziała nam o swojej pracy w MPK na koniec podarowała dzieciom model tramwaju do samodzielnego złożenia. W październiku odwiedził nas również p. Marek, który opowiadał dzieciom o bezpieczeństwie na drodze w ramach akcji Bezpieczny Przedszkolak.
  • Leśne Misie kodują z Uszatkiem
    W ramach programu Code Week 2020 Leśne Misie miały do wykonania zadania z kodowania “Droga dębu z warunkiem” poradziły sobie z tym zadaniem znakomicie. Zajęcia z kodowania rozwijają umiejętności matematyczne i logiczne myślenie oraz są do dzieci bardzo atrakcyjne.
  • “Leśne Misie” i Święto Drzewa
    “Leśne Misie” uczciły Święto Drzewa wykonując duże drzewo z kasztanów oraz każde dziecko narysowało z tej okazji swoje drzewko. Wybrały się także do Arboretum na spotkanie z pracownikiem dendrologii.
  • “Leśne Misie” poznają grzyby
    W październiku w grupie “Leśne Misie” odbyły się zajęcia wprowadzające dzieci w ” świat grzybów”. Nasze przedszkolaki poznały budowę grzyba oraz grzyby jadalne i trujące. Przyswoiły sobie nazwy wybranych grzybów: borowik, maślak, muchomor, kurka, rydz. Na koniec wykonały samodzielnie pracę plastyczną – wycinały, naklejały, stemplowały i kolorowały. Efekty można podziwiać w naszej galerii.
  • Leśne Misie i jesienna cza cza
    ” Kolorowa jesień już chodzi po lesie, w kasztankową grę dzisiaj zagra wiatr. Wietrzyk gwiżdże cza- czę w jesiennym bukiecie, a dzieci śpiewają cza, cza , cza. W jesiennych nastrojach “Leśne Misie” śpiewają i bawią się przy dźwiękach piosenki “Jesienna cza cza “.
  • Leśne Misie i spacer do Kórnickiego Arboretum.
    Leśne Misie wybrały się do Kórnickiego Arboretum ponieważ jest to wyjątkowe miejsce na spacery o każdej porze roku, mnóstwo tu ciekawych roślin: drzew i krzewów.Spacer alejkami arboretum i szlakami edukacyjnymi był dla dzieci niezwykle atrakcyjny i intersujący, ponieważ na prawie każdym wybranym przez nas szlaku dzieci zdobywały ciekawe informacje oraz pieczątki np. z rysunkiem rośliny, drzewa z którym wcześniej się zapoznały. Leśnym Misiom udało się zdobyć aż 3 pieczątki i na koniec wycieczki wpisały się do pamiątkowego notesu. Przy okazji spaceru dzieci oglądały również Zamek Kórnicki otoczony fosą przy którym zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie. Dzieci były bardzo zadowolone ze swojej wyprawy.