W dniu dzisiejszym dzieci z naszego przedszkola wzięły udział w tradycyjnym obrzędzie ,,pożegnania zimy- powitania wiosny”. Powitanie wiosny to dla każdego przedszkolaka wyjątkowe wydarzenie. Ogromne emocje wśród naszych przedszkolaków, wzbudziły już same przygotowania.Kiedy wszystko było już gotowe wokół przedszkola ruszył barwny korowód. Dzieci radośnie śpiewały piosenki wiosenne i skandowały hasła: Precz zimo- witaj wiosno. Na zakończenie pochodu naszą Marzannę pożegnaliśmy, a wiosnę przywitaliśmy kolorowymi gaikami.
W zeszłym tygodniu królową naszej grupy była litera A, a. Na swoją głowę koronę włożyła Anastazja i Aleksandra. Następnie dzieci szukały litery „a” w swoim imieniu oraz przeliczały ile ich mają. Była również ulubiona zabawa „listonosz”, a na koniec literkowa gimnastyka.
Dzień Kobiet w naszym przedszkolu, jak co roku, to przemiłe święto dla wszystkich dziewczynek.Radosna atmosfera panowała już od samego rana. W tym szczególnym dniu mali dżentelmeni składali życzenia dziewczynkom oraz paniom. Chłopcy śpiewali „100 lat” i wręczyli drobne upominki przygotowane przez rodziców.
Tematy kompleksowe: II tydzień Przedwiośnie III tydzień Marcowa pogoda IV tydzień Przyszła do nas Pani Wiosna – kolorowa i radosna! Cel ogólny: rozwijanie języka w aspekcie komunikacyjnym, doskonalenie umiejętności określania pogody i nazywania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia, zapoznanie dzieci z cechami przyrody charakterystycznymi dla wiosny, zachęcanie do prowadzenia obserwacji przyrodniczych.
Dinozaury- te stworzenia fascynują dzieci, kryją wiele tajemnic, zaskakują swoim wyglądem i wielkością. Dlatego też przedszkolaki poznały historię dinozaurów, dowiedziały się jak wyglądały, czym się żywiły oraz jak wyginęły. W naszych salach pojawiły się tyranozaury, triceratopsy, diplodoki, pterodaktyle itp. Następnie dzieci klasyfikowały dinozaury na większe i mniejsze, mięsożerne i roślinożerne. Upiekliśmy również ciasteczka w kształcie dinozaurów oraz bawiliśmy w małych archeologów.
Szanowni Rodzice, planujemy zorganizować w naszym przedszkolu „Kącik wędrującej książki”. Pomysł polega na tym, by zebrać książki, które zalegają w domach, już się dzieciom znudził. Zebrać je w naszym kąciku, który działałby na zasadzie biblioteczki, z której przedszkolaki wypożyczałyby książki. W związku z tym prosimy Państwa o wsparcie i jeśli ktoś posiada książeczki, którymi chciałby się podzielić, prosimy o zasilenie naszego kącika.
„Wesołe Misie” zaprosiły nas do wspólnego świętowania Dnia Dinozaura. Były zabawy, piosenki i wspólne tańce. Na koniec czekała na dzieci słodka niespodzianka. Jeszcze raz bardzo dziękujemy pani Asi za zaproszenie!
W zeszłym tygodniu omawialiśmy temat „Cztery żywioły”, którego celem było zapoznanie dzieci z czterema żywiołami: powietrze, ogień, woda, ziemia. Podczas zajęć dzieci poznały znaczenie żywiołów w życiu człowieka, nauczyły się piosenki o żywiołach.
Szymku!Niech Ci słonko ciepło gra, niech Twój uśmiech długo trwa, nie trać swej wesołej minki, bo to są Twoje urodzinki 😄Jeszcze raz wszystkiego najlepszego!
Walentynki – czyli jedno z najprzyjemniejszych świąt w ciągu roku! I to nie tylko dla zakochanych, bo walentynki to również idealna okazja, by celebrować przyjaźń i zwykłą sympatię do siebie nawzajem! Za ciasteczkowe serduszka dziękujemy mamie Filipa:)
Cele ogólne: – poznanie właściwości ognia – poznanie siły żywiołów i ich wpływów na życie człowieka – poszerzanie wiedzy z zakresu przyrody – rozwijanie umiejętności myślenia logicznego i umiejętności wyciągania wniosków – budowanie postawy pokory wobec potęgi żywiołów – budowanie wiedzy o powietrzu (w szczególności o wietrze i jego wpływie na pogodę). – wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane z wiatrem, zjawiskami atmosferycznymi, wykorzystaniem siły wiatru przez człowieka. – rozbudzanie zainteresowania zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie. – rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych i wyciągania wniosków – tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, eksplorowanie
Jak co roku nasze Przedszkole włączyło się do akcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dzieci tego dnia obejrzały prezentacje dotyczącą akcji, a następnie wykonały serca, które ozdobiły naszą tablicę. Na koniec dzieci wrzuciły swoje przyniesione pieniądze do puszki. Dziękujemy i pamiętajmy, że dobro zawsze powraca!!!!
Wspólne pieczenie ciasteczek było przyjemną zabawą. Wszystkie dzieci ochoczo i z wielkim zaangażowaniem dla swoich Babć i Dziadków rozgniatały i wałkowały ciasto, a na koniec lukrowały.
Dzięki projektowi „Człowiek” mieliśmy okazje dowiedzieć się, co to są zarazki, bakterie i jak należy się przed nimi chronić. Wiemy już, że gdy chorujemy to zgłaszamy się o pomoc do lekarza, znamy również numer alarmowy na pogotowie ratunkowe oraz aby być zdrowym musimy jeść zdrowe jedzenie, dużo się ruszać, odpoczywać i właściwie się ubierać. Dzięki projektowi poznaliśmy również na czym polega praca lekarza.
Wprowadzenie pojęcia czas, dostrzeganie przemian związanych ze zmianą pór roku, poznanie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie, kształtowanie zdolności do świadomego wybierania bezpiecznych miejsc zabaw, rozwijanie wyobraźni: próby przewidywania skutków określonych zachowań, kształtowanie odpowiedniej postawy w sytuacji, kiedy zdarzy się wypadek, wdrażanie dbałości o zdrowie, rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat, zachęcanie do przebywania na powietrzu zimą i do zabaw na śniegu. • Budowanie wiedzy o zdrowiu i chorobie (w szczególności o sposobach dbania o zdrowie i zasadach radzenia sobie w nagłych sytuacjach zagrożenia). • Wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane ze zdrowiem. • Zainteresowanie pracą służb […]
Wczoraj od samego rana nasze Tęczowe Misie czekały na wyjątkowego gościa. Nadsłuchiwały dźwięku dzwoneczków, które słychać było już z daleka, co świadczyło o tym, że zbliża się nikt inny jak Święty Mikołaj. Przedszkolaki były bardzo szczęśliwe. Długo oczekiwany gość wywołał uśmiech na ich twarzach. Dla Mikołaja zaśpiewały piosenkę i zaprosiły Go za rok, obiecując, że czekając na niego będą bardzo grzeczne!
Cel ogólny: – Zapoznanie z przygotowaniami i tradycjami świątecznymi. – Celebrowanie kultury i tradycji świątecznych. – Zapoznanie z przygotowaniami i tradycjami w różnych domach. – Zapoznanie z wartościami: radość, miłość, rodzina, szacunek. – Uwrażliwienie dzieci na empatię. – Przedstawienie czasu świątecznego jako chwili do zadumy i dzielenia się. – Celebrowanie tradycji świątecznych. – Kształtowanie świadomości własnych emocji. – Kształtowanie celebrowania tradycji Bożonarodzeniowych. – Bogacenie słownictwa. – Uwrażliwienie na wartości takie jak: empatia, rodzina, przyjaźń.
W piątek wszystkie przedszkolaki uczestniczyły w Światowym Dniu Pluszowego Misia. Każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim „milutkim przyjacielem”. Dzieci poznały historię ich święta. Było również wiele atrakcji- misiowy escape room, w którym musiały wykonać zadania, aby na koniec dostać się do gawry misia, po której zdobyły misiowe ciasteczka. Następnie udaliśmy się do swojej sali, gdzie były misiowe tańce. Po zabawie udaliśmy się do auli, gdzie wspólnie odśpiewaliśmy sto lat, a następnie zjedliśmy pyszny tort. Na koniec każdy zrobił sobie pamiątkowe zdjęcie w misiowej foto budce.
W tym tygodniu dowiedzieliśmy sią na czym polega praca LISTONOSZA. Wiemy już, że aby wysłać list potrzebujemy kopertę, znaczek oraz adres osoby, do której chcemy wysłać list. Listonosz nie tylko dostarcza listy może nam również przynieść paczkę. Dzisiaj zamieniliśmy się w małych listonoszy i naszym zadaniem było dostarczenie paczek do wyznaczonych punktów. Na koniec wykorzystując Odimienną Metodę I. Majchrzak dzieci po wylosowaniu wizytówki musiały ją dostarczyć do właściciela.
20 listopada przypada rocznica uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka. Jest to dzień, w którym wszelka uwaga kierowana jest na dzieci i ich prawa.W naszej grupie zajęcia dotyczące wyżej wspomnianego dnia odbyły się 21 listopada br. Podczas zajęć zapoznaliśmy się z podstawowymi informacjami o prawach dziecka. Wysłuchaliśmy wiersza nawiązującego do praw dziecka, a następnie szczegółowo omówiliśmy każde prawo. Tego dnia przyszliśmy do przedszkola ubrani na niebiesko, ponieważ kolor niebieski jest wykorzystywany we wszelkich możliwych działaniach podejmowanych w ramach Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka jako symbolu solidarności ze wszystkimi dziećmi na świecie, również tymi, których prawa nie są przestrzegane.
Z naszej grupy Kazik oraz Natan wzięli udział w konkursie plastycznym „Czarodziejskie drzewo” zorganizowanym przez przedszkole „Kolorowy Świat” w Szczodrzykowie. Chłopcy w nagrodę otrzymali dyplom oraz drobny upominek. Dziękujemy dzieciom oraz ich rodzicom za zaangażowanie!
Cel ogólny: rozbudzanie zainteresowania światem przyrody, rozwijanie umiejętności słuchania, rozumienia i wypowiadania się na zadany temat, rozwijanie poczucia rytmu, uświadomienie dzieciom, że są Polakami i mieszkają w Polsce, zapoznanie dzieci z hymnem Polski, z symbolami narodowymi oraz regionalnymi, poznawanie zabytków charakterystycznych dla wybranych polskich miast, poszerzanie wiedzy i pojęć związanych z pocztą i pracą listonosza, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, aktywizowanie procesów pamięciowych, uświadomienie znaczenia pracy listonosza i poczty.
Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci. Bardzo dziękujemy za wszystkie przyniesione produkty żywnościowe, pościele, koce, itp. , które zostały przekazane dla bezdomnych zwierząt ze schroniska w Skałkowie. Nasza grupy zebrała najwiecej darów dla zwierząt!!! Dziękujemy i pamietajmy, że dobro powraca!!!
Pierwszego listopada obchodzimy Dzień Wszystkich Świętych. Chcąc uczcić pamięć osób zmarłych w miniony piątek dzieci z ogromną powagą uczestniczyły w rozmowie na temat Dnia Zmarłych. Następnie wybraliśmy się z dziećmi na cmentarz aby zapalić znicze.
Metoda Dobrego Startu została opracowana przez prof. Martę Bogdanowicz.Główne założenie MDS to wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka przez zabawę i naukę. Zabawa jest zorganizowana w konkretny sposób, a nauka jest aktywna i wielozmysłowa. Co to znaczy?Profesor Bogdanowicz wypracowała model aktywnego podejścia do pracy z dziećmi. Składa się on z 3 kluczowych elementów: • motorycznego, czyli ćwiczeń ruchowych (usprawnianie), • słuchowego, czyli ćwiczeń ruchowo-słuchowych (ruch dominującej ręki do rytmu piosenek, wierszyków; wykorzystywane są baloniki, szarfy, bębenki) • wzrokowego, czyli ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych (rysowanie figur, znaków, wzorów itp. do rytmu piosenki),Wykorzystanie tych 3 elementów w pracy z dziećmi rozwija u nich te funkcje, które później biorą […]
Nasza grupa właśnie wykonała pierwsze zadania z projektu „Sensorycznie się rozwijam bo skaczę, biegam, badam i dotykam.” Za nami intensywny, a także ciekawy czas poznawania zmysłów i różnicowania poszczególnych wrażeń zmysłowych.
W tym miesiącu realizowaliśmy nasz projekt „Jem smacznie,zdrowo i kolorowo”. Celem naszego projektu jest kształtowanie właściwych nawyków i zachowań żywieniowych. Podczas naszych wypieków naszym głównym składnikiem była marchewka oraz cukinia. Podczas pracy było oczywiście mnóstwo zabawy, a najbardziej będziemy chyba wspominać „wyjadanie” resztek z miski:)
W zeszłym tygodniu realizowaliśmy nasz program „Jem smacznie, zdrowo i kolorowo”. Głównymi składnikami naszych wypieków była marchewka i cukinia. Dzieciaki miały wielką frajdę podczas przygotowywania ciasta. Każdy mały kucharz widać było jak wkładał w swoją prace całe swoje serce!!
Drodzy Rodzice, w poniedziałek (24.10)konsultacje z nauczycielem dla rodziców w godz. 12.30-13.30 nie odbędą się. zapraszam we wtorek w godz. 12.30-13.30. Pozdrawiam Paulina Dudek.
W czwartek wybraliśmy się na spacer Kórnicką Promenadą. Przedszkolaki obserwowały przyrodę, podziwiały jesienne barwy, karmiły kaczki oraz wesoło bawiły się na placu zabaw. Wszyscy w doskonałym humorze wróciliśmy do przedszkola.
Raz w tygodniu w naszej grupie dzięki uprzejmości pana Jakuba Zgardy odbywają się zajęcia z gry w szachy. Naszym głównym celem jest popularyzacja szachów, jako efektywnej formy rozwoju dzieci oraz czerpanie przyjemności z gry, satysfakcji z wygranej oraz opanowanie negatywnych emocji w sytuacji przegranej.
Droga Nataszo i Anastazjo życzymy Wam:Do zabawy mnóstwa siły,Żeby każdy dzień był miły,Pełen śmiechu i radości,Wielu urodzinowych gości,Stu prezentów, stu buziaków,Zdrowia, szczęścia i słodyczyCała grupa Wam Życzy !!!
Z okazji „Święta Drzewa” odbyły się w naszej grupie zajęcia związane z tematyką drzew. Dzieci dowiedziały się jakie wielkie znaczenie mają drzewa dla czystości powietrza, a tym samym zdrowia człowieka. Obiecały, że zawsze będą dbać o wszystkie rośliny, nigdy nie będą łamać gałązek, drzew i krzewów. Na koniec dzieci wykonały prace plastyczną.
Korzystając ze słonecznej pięknej pogody w ramach projektu DRZEWO wybraliśmy się na spacer do parku. Dzieci poznawały przyrodę patrząc, słuchając i dotykając. Obserwowały park, który kryje w sobie wiele ciekawych tajemnic. Poznały różnorodność szaty roślinnej : drzewa iglaste, liściaste, krzewy, mchy i runo leśne. Słuchały odgłosów parku, a do kącików przyrodniczych zbierały „skarby”, które pani Jesień zostawiła w parku.
W ubiegłym tygodniu pracowaliśmy metodą projektu, a naszym tematem zajęć było DRZEWO. Wzbudził on wśród naszych przedszkolaków ogromne zainteresowanie. Dzieci poznały min. jakie rozróżniamy drzewa, poznały kształt ich liści oraz owoców. Wykonały prace plastyczne związane z tematyką zajęć. Nie zabrakło również zabaw ruchowych z wykorzystaniem darów jesieni.
W każdy piątek naszą grupę odwiedza Pani Natalia. Poprzez zabawę uczy nasze dzieci poprawnej wymowy. Oto kilka zdjęć dla Państwa z przeprowadzonych zajęć.
Tydzień I i II- Projekt DRZEWO Cele ogólne: – Budowanie wiedzy o lesie ( w szczególności o piętrach lasu, roślinach i zwierzętach leśnych oraz cyklu życia drzew) – Wzbogacenie słownika o pojęcia związane z lasem. – Kształtowane postawy szacunku wobec roślin i zwierząt. – Tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksplorowanie, eksperymentowanie. – Rozwijanie języka w aspekcie komunikacyjnym. – Rozbudzanie zainteresowania życiem w lesie, zmianami zachodzącymi w przyrodzie wraz z porami roku. III tydzień- Jesienna przygoda. Cele ogólne: – Poznanie wartości: pracowitość. – Poznanie zwierząt zbierających zapasy jesienią. – Poznawanie własnych emocji. – Kształtowania poczucia wspólnoty. – Kształtowanie właściwych […]
W piątek obchodziliśmy w naszym przedszkolu szczególne święto, czyli Dzień Chłopaka. Z okazji tego święta wszyscy nasi chłopcy zostali obdarowani małą niespodzianką. Dzień upłynął nam na wspólnej zabawie i tańcach. Mamy nadzieję, że nasi mali chłopcy z przyjemnością będą wspominać ten dzień.
Drodzy Rodzice w przyszłym tygodniu konsultacje odbędą się wyjątkowo we wtorek 27.09. Będę dla Państwa dostępna w godz. 12.30-13.30.Pozdrawiam Paulina Dudek.
Tradycyjnie jak co roku nasze przedszkole uczestniczyło w Akcji Sprzątania Świata, której celem jest promowanie od najmłodszych lat zasad dbania o środowisko. Dzieci z chęcią i radością włączyły się do akcji by posprzątać „Naszą Ziemię”. Tęczowe Misiaczki wyruszając na akcję otrzymały rękawiczki i worki na śmieci.
„Każdy przedszkolak dobrze wie,że kiedy 20 wrzesień zbliża się,od najmłodszego, aż po starszaka,wszyscy świętują Dzień Przedszkolaka”.20.09. kolejny raz obchodziliśmy w naszym przedszkolu Świeto Przedszkolaka. Tego dnia czekało na dzieci wiele niespodzianek i atrakcji. Zostały zaproszone do wspólnej zabawy, udziału w konkursach i tańcach przy ulubionych przebojach muzyki dla dzieci. Radość i śmiech świadczyły o wspaniałej zabawie. Pani Dyrektor wszystkim, maluszkom i starszakom złożyła życzenia samych słonecznych dni i radosnych chwil w naszym przedszkolu oraz zdrowia, bo to najważniejsze!!!!
Międzynarodowy Dzień Kropki, to co raz bardziej popularne święto kreatywności, odwagi i zabawy, które obchodzimy 15 września. Tego dnia dzieci uczestniczyły w wielu ciekawych zabawach, które pomogły dzieciom odkrywać talenty, poznawać swoje mocne strony, pobudzać wyobraźnię i wspólnie się pobawić.
We wrześniu rozpoczęliśmy cykl zajęć związanych z bezpieczeństwem w domu, przedszkolu na drodze. Na pobliskim skrzyżowaniu ubrane w kamizelki odblaskowe, uczyły się poprawnego przechodzenia przez jezdnię. W trakcie zajęć wykorzystywano filmy edukacyjne, dzięki którym dzieci poznawały zagrożenia wynikające z niewłaściwego zachowania się na ulicy, domu, przedszkolu. Ponadto dzieci wykonały pracę plastyczną związaną z ruchem drogowym.
Korzystając z pięknej pogody w zeszłym tygodniu wybraliśmy się na piknik. Zaopatrzeni w prowiant spędziliśmy dzień na łące. Podczas wyprawy dzieci obserwowały otaczającą nas przyrodę. Dzień ten był udany, obfitujący w wiele wrażeń.
Na zajęciach utrwalaliśmy nasze zasady grupowe, ale w zupełnie inny sposób. Dzieci musiały odnaleźć wśród makaronów, kaszy, itp. obrazki przedstawiające zasady. Pudło rozmaitości to była prawdziwa uczta dla zmysłów.
Serdecznie witamy wszystkich w nowym roku szkolnym. Dzielimy się z Wami naszymi wspomnieniami z pierwszych dni w przedszkolu. Poznaliśmy już naszą nową salę, kąciki w których będziemy się bawić. Wrześniowe słono zaprasza nas często do ogrodu, by tam też mile spędzać czas.
Nasze przedszkole jest miejscem bezpiecznymjest miejscem przyjaznymjest otwarte na innowacje
Wspomagamy
rozwijanie umiejętności społecznych dzieci
Pomagamy
dzieciom w rozwijaniu uzdolnień
Kształtujemy
u dzieci poczucie przynależności społecznej
Wspieramy
ciekawość, aktywność i samodzielność
Budujemy
u dzieci systemu wartości
Wprowadzamy
dzieci w świat wartości estetycznych
Skontaktujsięznami
Przedszkole nr 1 im. Misia Uszatka
ul. prof. Zbigniewa Steckiego 11
62-035 Kórnik
tel. +48 618170248
tel. kom. 571 238 752
misuszatek@mawe.pl
Godzinyotwarcia
Przedszkole czynne jest
od poniedziałku do piątku
w godzinach:
6:30 - 17:00
W trakcie korzystania ze strony p1kornik.pl na komputerze użytkownika przechowywane są informacje (tzw. „ciasteczka”, ang. „cookies”), które pozwalają na dostosowanie świadczonych usług elektronicznych do indywidualnych potrzeb użytkowników. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookie mogą być określone przez użytkownika w ustawieniach przeglądarki internetowej. Kontynuacja korzystania ze strony internetowej p1kornik.pl bez dokonania wyżej wspomnianych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej uznana zostaje za wyrażenie zgody przez użytkownika na wykorzystywanie plików cookie.AkceptujęOdrzućZobacz więcej
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.