Hi!
Hello Cheeky
Farmer Brown
Bye-bye Cheeky
  • Podziękowania dla rodziców
  • Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową- artykuł dla rodziców
    Opanowanie umiejętności czytania i pisania zależy nie tylko od prawidłowego funkcjonowania analizatora wzrokowego, ale również słuchowego.Ważne jest więc zarówno to , jak nasza pociecha widzi ? Ale również to, jak słyszy. Dziecko z zaburzoną percepcją słuchową ma trudności ze zrozumieniem długich i skomplikowanych poleceń słownych oraz z zapamiętywaniem trudnych wyrazów.Dziecko często nieprawidłowo dokonuje syntezy wyrazu, to znaczy składania wyrazu z głosek( usłyszane kolejne głoski ,, k-o-t-e-k,, nie od razu oznaczają wyraz ,, kotek,,). Powyższe trudności przekładają się w efekcie na problemy w czytaniu całych wyrazów, a w dalszej kolejności zdań. Nieprawidłowości w obszarze percepcji słuchowej obejmują ponadto: -kłopoty z zapamiętywaniem […]
  • Skąd się bierze nadpobudliwość- artykuł dla rodziców
    Czy twoje dziecko ma problemy z utrzymaniem uwagi nad wykonywaną pracą i robi bezmyślne błędy?Ma tendencję do nieodpowiedniego zachowania, np.nieczekania na swoją kolej?Traci kontrolę nad emocjami?Bywa agresywne? Jest rozkojarzone, często coś gubi, zapomina o codziennych czynnościach?Być może, przyczyną tych problemów jest AAD( attention deficyt disorder- zespół deficytu uwagi) bądź ADHD ( attention deficyt hyperactivity disorder, czyli AAD z nadaktywnością- zespół nadpobudliwości psychoruchowej).Niestety bardzo często rodzice, a nawet odpowiednie instytucje nie potrafią zdiagnozować problemu, a także podjąć skutecznej terapii. Dzieje się tak , ponieważ przyczyna powstania AAD i ADHD nie jest znana, poza wskazaniem jej podłoża genetycznego. Na szczęście nie pozostajemy […]
  • Tęczowe Misie szukają zajączka.
    W piątek dzieci z całego przedszkola odwiedził zajączek wielkanocny. Dotarł i również do naszej grupy pozostawiając nam drobne upominki. Sprawa była tym trudniejsza ponieważ postanowił nam je ukryć na terenie naszego tarasu. Ależ było biegania i zaglądania za każdy krzaczek, murek zanim w rękach każdego dziecka nie pojawił się ów zajączkowy prezencik. Radość w oczach dziecka- bezcenna.😍
  • Urodziny Maciusia w grupie Tęczowe Misie.
    W tym tygodniu swoje urodzinki świętował w naszej grupie Maciuś. Wszystkiego co najlepsze Maciusiu- dużo zdrowia, samych życzliwych koleżanek i kolegów wokół. Spełnienia marzeń🙂🎂
  • Wiosenne przebudzenie w parku.
    W tym tygodniu Tęczowe Misie kierowane nieśmiałymi promykami słońca postanowiły wybrać się do parku. Jak tam teraz zrobiło się zielono. Na drzewach mogliśmy zaobserwować coraz wyraźniejsze pączki, a wokoło kwitły białe połacie śnieżyc wiosennych przełamane fioletem krokusów. Odgłosy ptaków i bzyczenie owadów z całą pewnością oznajmia nam nadejście wiosny 🙂🐝🐦
  • Powitanie Wiosny i wiosenne zabawy matematyczne w grupie Tęczowe Misie.
    22 marca Tęczowe Misie żegnały zimę, a witały wiosnę przy dźwiękach instrumentów muzycznych, z kolorowymi gaikami i oczywiście Marzanną. Całości dopełnił spacer ulicami słonecznego Kórnika. W kolejne dni razem z naszym głodnym kurczakiem nauczyliśmy się liczyć nie tylko ziarna fasoli ale też sylaby w wyrazach. Jesteśmy w tym najlepsi💪💪💪
  • Projekt ,,Roślina,, w grupie Tęczowe Misie.
    W tym tygodniu rozmawialiśmy o tym, czego rośliny potrzebują do życia, jak o nie dbać, jaka jest ich budowa. Założyliśmy także swój mały kącik obserwacji przyrodniczych gdzie każde dziecko może obserwować wzrost swojej fasolki. Nie zabrakło też czasu na zabawy sportowe i prace plastyczne.
  • Tęczowe Misie gotują ,,matematyczną , marcową zupę,,.
    Przedszkolaki ze skakanek ułożyły sylwetę garnka, do którego wrzucały składniki marcowej pogody: chmury, słońce, deszcz, śnieg, wiatr i błyskawice. Ilość i rodzaj wrzucanych składników wyznaczały nam dwie kostki. Na jednej przyczepione do każdej ze ścianek były obrazki przedstawiające poszczególne symbole pogody, a drugą kostką wyrzucaliśmy ich ilość. To była naprawdę pyszna,, matematyczną,, zupka i każdy z nas miał okazję być kucharzem.
  • Tęczowe Misie wyjaśniają przysłowie ,, W marcu jak w garncu,,.
    Tęczowe Misie wyjaśniały przysłowie,,W marcu jak w garncu, na przykładzie własnych doświadczeń, obrazków tematycznych i filmików edukacyjnych o marcowej pogodzie. Oczywiście nie mogło zabraknąć gimnastyki porannej z elementami współzawodnictwa i zabaw z chustą animacyjną, w której doskonale mieszały się składniki,, zupy,, . Na koniec zajęć sami narysowaliśmy składniki zupy w swoich garnkach. No i super, bo każdy gotował co chciał.
  • Tęczowe Misie tworzą ekologiczny kodeks grupowy z Fajniakami.
    Tęczowe Misie zajęły się także sprawami związanymi z ekologią, a pomagały im w tym pluszowe maskotki gangu Fajniaków: piesek Piotruś, drzewo Dobromir, słonko Sonia, chmurka Celinka, liść jarzębiny- Julka, liść dębu Dyzio, ważka Wiola, kropelka Ksenia i smog Stefek. Posłuchaliśmy opowiadania Marcina Przewoźniaka,, Gang Fajniaków i sprzątanie świata,, Oglądaliśmy bajki z serii gangu Fajniaków dotyczące ochrony środowiska: Gang Fajniaków ratuje pszczoły, atmosferę , oszczędza wodę i sprząta świat. Na koniec wspólne ustaliliśmy i omówiliśmy kodeks małego ekologa, a więc: 1. Segregujemy śmieci. 2. Oszczędzamy wodę. 3. Oszczędzamy energię elektryczną. 4. Dbamy o zwierzęta. 5. Jeździmy rowerem. 6. Szanujemy zieleń. 7. […]
  • Tęczowe Misie słuchają muzyki klasycznej.
    Tęczowe Misie miały okazję posłuchać muzyki klasycznej. Mianowicie był to utwór Fryderyka Chopina pt: ,,Wiosna,, op 74 nr2. Dzieci podczas prezentacji dowiedziały się kim był Fryderyk Chopin, gdzie mieszkał i na jakim grał instrumencie. Przedszkolaki z zamkniętymi oczami określały charakter zasłyszanego utworu- czy jest on wesoły, czy smutny, a potem wirowały w rytm muzyki z paskami bibuły jak prawdziwe motylki na łące.
  • Tęczowe Misie poznają wiosenne kwiaty.
    W tym tygodniu ,,Tęczowe Misie,, rozmawiały o oznakach wiosny. Szczególną uwagę poświęciły wiosennym kwiatom, a zwłaszcza przebiśniegom, które wyszukiwały spośród innych kwiatów na obrazkach tematycznych. Wysłuchaliśmy opowiadania,,O żółtym tulipanie,, i wymienialiśmy, co jest potrzebne roślinom do życia. Nie zabrakło również wiosennych konkurencji sportowych pt: ,,Sadzenie i zbieranie cebulek,, oraz ,,Podaj sadzonkę,, i ,,Żabki do błotka,,. Tęczowe Misie to rewelacyjni zawodnicy. Wiedzę naszą utrwaliliśmy podczas oglądania filmów edukacyjnych pt: ,,Zwiastuny wiosny,, oraz nauki piosenki ,,Marzec czarodziej,,. Wykonaliśmy również pracę plastyczną przebiśniegi, a podczas spaceru po najbliższej okolicy przedszkola wypatrywaliśmy oznak wiosny w przydomowych ogródkach i na klombach. Oglądaliśmy również budki lęgowe […]
  • Tęczowe Misie poznają nową wartość ,,szczerość ,,.
    Przedszkolaki poznały nową wartość,, szczerość,, na podstawie wiersza Jana Brzechwy,,Kłamczucha,,. Dzieci wyszukiwały wszystkie nieprawdziwe informacje w wierszu, zastanawiały się czy warto kłamać i jak takie kłamstwo potrafi być niebezpieczne. Wyjaśniliśmy sobie również powiedzenia ,,Kłamstwo ma krótkie nogi,, oraz,,Być szczerym do bólu,,. Wspominaliśmy sobie również o drewnianym chłopcu o imieniu Pinokio, któremu podczas kłamania wydłużał się nos. Najciekawsze okazały się jednak zabawy dydaktyczne i ruchowe ,, Prawda czy fałsz,,.
  • Tęczowe Misie obserwują ptaki.
    Mimo chłodu na dworze widać powoli wkradającą się do nas wiosnę, która wysyła nieśmiałe promyki słoneczka i zawiązuje pierwsze pączki na drzewach. Wiecie co pojawiło się przed tarasem naszej grupy?? Prawdziwe budki lęgowe. Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli obserwować ich nowych , skrzydlatych mieszkańców.
  • Dzień kobiet w grupie Tęczowe Misie.
    ,,Dzień kobiet, Dzień kobiet – niech każdy się dowie, że dzisiaj jest święto dziewczynek😍,, Dziś w całym przedszkolu panował szczególny nastrój, bo i okazja była wyjątkowa. To 8 marca- Międzynarodowy Dzień Kobiet- zarówno tych dużych, jak i tych malutkich. Nasze dziewczynki również poczuły się w tym dniu wyjątkowo, obdarowane przez swoich rówieśników kwiatkami i drobnymi upominkami- oczywiście z życzeniami uśmiechu, radości i wszystkiego co najpiękniejsze. Aby chłopcom nie było przykro, również otrzymali drobne upominki. Dzień zakończyliśmy słodkim poczęstunkiem.
  • Kosmiczne zajęcia matematyczne w grupie Tęczowe Misie.
    W tym tygodniu na zajęciach matematycznych rozwiązywaliśmy kosmiczne zadania. A więc kryształki były gwiazdami, klamerki rakietami, a kolorowe patyczki ufoludkami. Dzieci słuchały kosmicznych opowieści nauczyciela i wykonywały zadania zgodnie z jego poleceniami. Zastanawialiśmy się również czy nie jesteśmy sami w kosmosie i zrobiliśmy piękne prace przedstawiające ufoludki. Kosmos jest pełen tajemnic.
  • Tęczowe Misie szukają oznak wiosny.
    Tęczowe Misie zaopatrzone w lupy szukały na placu zabaw oznak wiosny. Och- ile ciekawostek kryje ziemia…
  • Tęczowe Misie eksperymentują z magnesami.
    Podczas zajęć dzieci dowiedziały się również dlaczego nie spadają z ziemi, jeśli ta się porusza. Wiemy, co to jest przyciąganie ziemskie. Zrobiliśmy również eksperyment z magnesami i sprawdzaliśmy co one przyciągają. Zabawa była przednia🙂
  • Tęczowe Misie poznają gwiazdozbiory .
    Pozostając w dalszym ciągu w tematyce kosmosu utrwaliliśmy nazwy planet układu słonecznego i zajęliśmy się gwiazdozbiorami. Poznaliśmy Wielki Wóz oraz gwiazdozbiory przedstawiające zwierzęta, np.lwa, byka itp. Oglądaliśmt filmy edukacyjne , a przede wszystkim tworzyliśmy własne konstelacje.
  • Tęczowe Misie poznają nazwy ubrań w j.angielskim
    Jak w każdy wtorek odbywają się w przedszkolu zajęcia z j.angielskiego. Tym razem dzieci poznawały nazwy części ubrań np: szalik, szorty itp.
  • Tęczowe Misie zgłębiają tajemnice kosmosu.
    Tęczowe Misie zajęły się w tym tygodniu poznawaniem kosmosu. Dowiedziały się, jakie planety występują w kolejności od słońca w układzie słonecznym. Dokonaliśmy krótkiej charakterystyki poszczególnych planet, a nawet próbowaliśmy się poruszać tak jak one wokół ,,słońca,, po orbitach i jeszcze wokół własnej osi. Wiedzę o kosmosie utrwalaliśmy na przykładzie filmów edukacyjnych oraz przy piosence,,W układzie słonecznym,, Dzieci wykonały również pracę plastyczną,, Rakieta,,
  • Tęczowe Misie i zabawa w ,,Tropicieli,,
    Tęczowe Misie utrwalając sobie nowo poznaną wartość dociekliwość miały okazję wcielić się w rolę prawdziwych detektywów ,,Węszynosków,,, wytropić wszystkie koperty jakie nam zostawił ,, Niespodzianek,, oraz rozwiązać wszystkie zadania, aby otrzymać słodką niespodziankę. Nie obyło się również bez zabaw na naszym placu zabaw
  • Tęczowe Misie poznają nową wartość,, dociekliwość,,
    Drodzy Rodzice- w tym tygodniu Tęczowe Misie poznawały nową wartość ,, dociekliwość,,na podstawie opowiadania M.Szeląg ,, O dociekliwym piesku, który pomógł przyjacielowi rozwiązać zagadkę,, Bohaterem opowiadania był piesek Bruno Węszynosek, który rozwiązał zagadkę tajemniczego prześladowcy kota Psotka. Okazało się, że tym prześladowcą był sam cień naszego Psotka. Dowiadywaliśmy się jak powstaje cień. Zapoznsliśmy się z pracą detektywa i narzędziami jego pracy. Dopasowywaliśmy zaginione rekwizyty do tytułu bajki z jakiej pochodzą. Bawiliśmy się w detektywów z lupami i wykonywaliśmy pracę plastyczną,,Lupa,, Przypomnieliśmy sobie nazwy kolorów podstawowych, mieszaliśmy barwy , tworząc nowe kolory.
  • Dzień Dinozaura w grupie Tęczowe Misie.
    26 lutego obchodziliśmy ,, Dzień dinozaura,, Dziękujemy Rodzicom za przygotowanie kolorystycznych ubrań dla dzieci. W tym dniu zapoznaliśmy się z sposobem życia , odżywiania dinozaurów. Klasyfikowaliśmy je na mięsożerne, roślinożerne, latające, pływające i te kroczące po ziemi . Wysłuchaliśmy także wierszyka o dinozaurach, wykonaliśmy dinusiowy masażyk, wykonywaliśmy zadania zręcznościowe tj; ,,kulaj jajo, przekaż jajo, zanieść jajo do gniazda,, Nie zabrakło oczywiście zajęć matematycznych i plastycznych oraz muzycznych. Wiedzę o prehistorycznym świecie dinozaurów utrwalaliśmy sobie oglądając filmy edukacyjne i wysłuchując odgłosów pradawnego lasu. Za wspólną, wesołą zabawę otrzymaliśmy oczywiście pamiątkowe medale.
  • Tęczowe Misie i wycieczka do Arboretum.
    Korzystając z iście wiosennej aury wybraliśmy się w czwartek po śniadaniu na spacer do naszego arboretum. Zaopatrzeni w lupy- jak prawdziwi detektywi mieliśmy za zadanie szukać oznak wiosny. Ależ było w tym parku pięknie i ciepło, a zewsząd było słychać śpiew ptaków. Jak na prawdziwych tropicieli przystało udało nam się znaleźć całe kwitnące połacie przebiśniegów, ranników, pierwsze pączki na drzewach, a nawet motylka cytrynka. Zapoznaliśmy się również – terminem PRZEDWIOŚNIE. To była bardzo udana wyprawa .
  • Tęczowe Misie i wesołe zabawy na placu zabaw.
    Pierwsze promyki ciepłego słoneczka zachęciły nas do wyjścia do ogrodu przedszkolnego. Ależ była radość. Oprócz tradycyjnego berka, chowanego, nie obyło się bez obserwacji przyrodniczych. Zgadnijcie, jakiego owada udało już się znaleźć Tęczowym Misiom?
  • Tęczowe Misie wyruszają na ,,wielką wyprawę,,.
    W tym tygodniu dzieci poznawały różne środki transportu. Za pomocą obrazków tematycznych dzieliły je na transport wodny, lądowy i powietrzny. Nazywały poszczególne pojazdy, dowiadywały się , co wprawia je w ruch i jakie dźwięki wydają. Zapoznały się również z pracą maszynisty, pilota i kapitana statku. Nie zabrakło również zabaw ruchowych, muzycznych, matematycznych, a także plastyczno- technicznych. Wiedzę swoją utrwalaliśmy na podstawie albumów , książek tematycznych i filmów edukacyjnych o środkach transportu. To był bardzo ciekawy tydzień- szczególnie dla naszych chłopców🙂🚎🚗🏍⛵✈🚲
  • Tęczowe Misie lubią eksperymentować.
    Tęczowe Misie dziś wykonywały eksperymenty i zabawy badawcze z wodą i powietrzem. 1.,, Co pływa, a co tonie?,, Sprawdzaliśmy, które przedmioty toną, a które utrzymują się na powierzchni. 2.,, Co rozpuszcza się w wodzie?,, Badaliśmy, która z wsypanych do wody substancji ( mąka, sól, cukier, piasek, farba) rozpuści się, a która nie i wyciągaliśmy wnioski. 3.?, Wpływ powietrza na ogień podgrzewacza. Sprawdzaliśmy, pod którym słoikiem( małym, średnim, czy największym) płomień świecy zgaśnie najszybciej.
  • Tęczowe Misie dokarmiają ptaki.
    W czasie zimy nie można zapominać o zwierzętach. My również o nie dbamy- teraz dokarmiamy ptaki wsypując ziarna do karmnika na przedszkolnym tarasie.
  • Tęczowe Misie i zimowe zabawy.
    Jeszcze niedawno wokół leżał śnieg, a my chętnie korzystaliśmy z tego zimowego szaleństwa.Nie zabrakło orłów na śniegu, rzutów śnieżkami, bałwanków. Śnieżne zmagania przyniosły nam wiele radości. Mamy nadzieję, że to nie był ostatni raz w tym roku….
  • Dzień Kota w grupie Tęczowe Misie.
    17 lutego obchodzimy ,,Światowy Dzień Kota,,. Sami, dzięki przygotowanym przez rodziców przebrania mieliśmy okazję wcielić się w rolę kotów zarówno tych hodowlanych jak i dzikich. Poznaliśmy wiele ras, sposoby opieki nad kotami, ciekawostki z ich życia, znane koty z bajek. Nie zabrakło zabaw muzycznych, ruchowych, sprawnościowych, z chustą animacyjną, matematycznych, a także pracy plastycznej z papierowego talerzyka. Prawda, że urocze z nas kociaki?
  • Tęczowe Misie i ,,Cztery Żywioły,,.
    W tym tygodniu nasze przedszkolaki zapoznały się z czterema żywiołami, tj.Ogniem, Wodą, Ziemią i Powietrzem. Rozmawialiśmy o tym do czego one nam są potrzebne, jakie niosą z sobą zagrożenia i jak można nim zapobiec. Oglądaliśmy filmy edukacyjne przedstawiające te żywioły tj: pożary, wulkany, powodzie, tornada, tsunami. Malowaliśmy te cztery żywioły podzieleni na grupy, bawiliśmy się z chustą animacyjną do zabawy,,Cztery żywioły,, Poznaliśmy historię ognia, zawody jakie można przypisać czterem żywiołom. Ziema- rolnik, ogrodnik Woda- płetwonurek, marynarz Powietrze- pilot Ogień- strażak Nauczyliśmy się również piosenki z pokazywaniem,, Cztery żywioły,,. Teraz wiemy jak one są dla nas ważne i jak należy je […]
  • Tęczowe Misie poznają odpowiedzialność.
    W tym tygodniu zapoznaliśmy się z nową wartością,,odpowiedzialność,,na podstawie opowiadania M.Szeląg,,O ogniku i nieodpowiedzialnym krasnoludku.,, Słuchaliśmy opowiadania, rozmawialiśmy na temat braku odpowiedzialności głównego bohatera wobec przyrody. Dowiedzialiśmy się czego nie należy robić, aby nie zaprószyć ognia w lesie. Poznaliśmy również najbardziej odpowiedzialne według nas zawody (żołnierz, policjant, lekarz, nauczyciel, strażak) Nie zabrakło również pracy plastycznej,,Ognisko,,.
  • Urodziny Anielki w grupie Tęczowe Misie.
    W dniu dzisiejszym swoje urodzinki obchodziła nasza Anielka. Wszystkiego co najlepsze kochana. Dużo zdrówka i spełnienia marzeń 😍❤
  • Tęczowe Misie poznają polskie środki płatnicze.
    Pieniądze- trudny temat nie tylko dla czterolatka. Nasze przedszkolaki dowiedziały się, że mamy monety i banknoty, z czego one są zrobione i jakie mamy nominały. Wiedzą również, że zamiast gotówki można w sklepach płacić kartą płatniczą bądź blikiem. Chętnie kupowały przedmioty w ,, przedszkolnym sklepie,,- płacąc otrzymaną do zabawy gotówką.
  • Tęczowe Misie zapoznają się z działaniem wagi szalkowej i kuchennej.
    Tęczowe Misie zajęły się określaniem wagi,, ciężki, lekki,,. Szacowały , trzymając przedmioty w dłoniach, który jest cięższy, a który lżejszy. Sprawdzały swoje przypuszczenia za pomocą wagi kuchennej i szalkowej. Zapoznały się także z zasadami działania tych wag. Dowiedziały się, że wielkość przedmiotu nie zawsze świadczy o jego większym ciężarze.
  • Doradztwo zawodowe w grupie Tęczowe Misie.
    W ramach doradztwa zawodowego Tęczowe Misie poznały również zawód sprzedawcy. Świetnie czuły się w tej roli- również klienci sklepu wyglądali na bardzo zadowolonych. Wszyscy przypomnieliśmy sobie o zwrotach grzecznościowych, o jakich podczas zakupów i nie tylko należy pamiętać. Naszym klientom jak i sprzedawcom nie schodziło z ust: proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, do widzenia. O towary w sklepie dbali nasi ,, dostawcy,, bo przecież klient nasz pan🙂
  • Eksperymenty z lodem w grupie Tęczowe Misie.
    Korzystając z zimowej aury postanowiliśmy poeksperymentować z lodem. Mianowicie zajęliśmy się zamrażaniem kryształków w wodzie. Sprawdzaliśmy fakturę lodu, jego ciepłotę, ciężar. Potem zajęliśmy się procesem rozmrażania. Część pojemniczków rozmrażała się na kaloryferze, część w misce z ciepłą wodą, ainny pojemniczek posypaliśmy solą, a jeszcze inne rozmrażały się samoistnie . Było z tego dużo zabawy, a ,, lodowe babeczki,, wyglądały naprawdę okazale.
  • Urodziny Klary w grupie Tęczowe Misie.
    Dzisiejszy dzień w grupie Tęczowe Misie był szczególny. Oprócz baliku karnawałowego swoje urodzinki obchodziła nasza przesympatyczna koleżanka Klara. Tradycji stało się zadość i obeszliśmy ten dzień uroczyście. Był i tron, cukierki, śpiew 100 lat oraz życzenia od całej grupy. Wszystkiego co najlepsze Klara. Spełnienia marzeń.
  • Karnawałowe prace plastyczne w grupie Tęczowe Misie.
    Tęczowe Misie w tym tygodniu wykonały wiele prac plastycznych związanych z karnawałem. Mianowicie powstały maski zwierząt, baloniki w chmurach, karnawałowe puzzle. Oto efekty naszej pracy.
  • Balik karnawałowy w grupie Tęczowe Misie- ciąg dalszy.
  • Balik karnawałowy w grupie Tęczowe Misie.
    ,,Niech żyje bal, niech żyje bal- wielki bal nad bale…,, W tym roku balik karnawałowy miał nieco inny charakter niż w ubiegłe lata. Mianowicie ze względu na pandemię i obostrzenia związane z covid wszystkie grupy urządzały zabawy taneczne u siebie w salach. Dziś od rana u Misia Uszatka panowało wielkie poruszenie. Do przedszkola przychodziły same księżniczki, Indianie, wróżki, smoki i inne postacie z bajek. Nasza sala gromadziła u siebie świat zwierząt. Były w niej owady, ssaki, ptaki, a nawet pajęczaki. W karnawałowych przebraniach gościliśmy motylka, pszczółkę, biedroneczkę, pająka, pingwinka, przemiłe kocurki i myszkę, drapieżne lwy i tygrysy, żyrafkę., sympatycznego liska, […]
  • Tęczowe Misie zapoznają się z terminem epidemia.
    Przedszkolaki zapoznały się z wirusami i bakteriami oraz terminem epidemia. Wiedzą, czym się one różnią , jak dostają się do naszego organizmu i co się z nimi dzieje. Mają świadomość również, że w jelitach można też spotkać dobre bakterie, które ułatwiają nam trawienie i są odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Podczas zajęć korzystaliśmy z prezentacji multimedialnych, tj.filmików i piosenek dla dzieci o bakteriach i wirusach. Obejrzeliśmy również ,,Bajkę o koronawirusie,, aby lepiej zrozumieć funkcjonowanie w dobie covid 19. Aby lepiej uzmysłowić sobie jak mała jest bakteria, oglądaliśmy ziarnka maku przez lupy oraz pokazywaliśmy drogę rozprzestrzeniania się wirusów z naszego […]
  • Tęczowe Misie zapoznają się z wyposażeniem apteczek lekarskich i domowych.
    W tym tygodniu Tęczowe Misie zapoznały się również z wyposażeniem apteczki domowej i lekarskiej. Same wykonały pracę plastyczną zawierającą wyposażenie apteczki, bawiły się w kierowców karetek, a także miały okazję zmierzyć ciśnienie prawdziwym ciśnieniomierzem, zmierzyć temperaturę ciała różnymi rodzajami termometrów, a także zapoznać się z działaniem pulsometru mierzącego zawartość tlenu w organiźmie.
  • Doradztwo zawodowe w grupie Tęczowe Misie.
    Tęczowe Misie w ramach doradztwa zawodowego poznały również zawody mechanika, kucharki, kosmetyczki i fryzjerki. Klasyfikowały narzędzia pracy wyżej wymienionych zawodów. Dowiedxiały się czym zajmuje się lekarz, ratownik medyczny, pielęgniarka oraz pod jaki numer należy dzwonić w razie nagłego wypadku. Jednak najwięcej przyjemności sprawiało im wcielanie się w role lekarza i pacjenta.
  • Tęczowe Misie wspierają WOŚP.
    W miniony czwartek Tęcxowe Misie wspierały WOŚP, który grał już dla nas poraz 29. W auli naszego przedszkola obejrzały prezentację przygotowaną przez wolontariuszkę panią Darię Pawłowicz Sobucką. Dowiedziały się z niej dla kogo i przez kogo zbierane są pieniążki , na co , jak brzmi charakterystyczne melodia WOŚP, kto tak naprawdę,,gra,, i w jaki sposób w tej ,,orkiestrze,, i kto jest jej głównym założycielem. Na zakończenie prezentacji sami mogliśmy wesprzeć tę akcję wrzucając pieniążki do puszki i otrzymując serduszka. Dziękujemy Rodzicom za tak liczne wsparcie ❤
  • Tęczowe Misie liczą na konkretach.
    Tęczowe Misie zgłębiają również systematycznie tajniki matematyki. Dodają I odejmują na konkretach, a mianowicie na kryształach i klamerkach. Na pasku papieru z wyciśniętymi kółkami (do 10) dzieci układały kryształki według tematycznych zadań z treścią ( dopełniały, odejmowały według wskazówek nauczyciela)np: Do przychodni przyszło czworo pacjentów, dwoje z nich weszło do gabinetu. Ile pacjentów zostało w poczekalni. Dzieci układały kryształki, orzypinały klamerki na papierowych paskach . Wesoła ta nasz dziecięca matematyka.
  • Czynniki wpływające na nasze zdrowie- zajęcia w grupie Tęczowe Misie.
    W minionym tygodniu rozmawialiśmy o zdrowiu i chorobie. Między innymi o czynnikach, które mają wpływ na nasze zdrowie oraz o wirusach i bakteriach, które wywołują choroby. Całość zajęć przeplatana była tematycznymi zabawami ruchowymi i pracą plastyczną,,Wirusy,,. Wyobrażenia dzieci na temat wirusów były naprawdę bardzo ciekawe.
  • Dzień Babci i Dziadka w grupie Tęczowe Misie- ciąg dalszy.
    Tęczowe Misie bardzo lubią wcielać się w różne role. Tym razem dwójka przedszkolaków z naszej grupy wcieliła się w role babci i dziadka. Dziękujemy bardzo rodzicom za pomoc w ich charakteryzacji.
  • Tęczowe Misie poznają nową wartość,, szacunek,,
    Dziś poznaliśmy nową wartość, ,szacunek,, -uczyliśmy się wyrażania szacunku do drugiego człowieka, szanowania jego odmienności. Wyjaśniliśmy sobie co to znaczy szanować ludzi, kiedy i w jaki sposób okazuje się szacunek i czy każdy zasługuje na szacunek. Wysluchaliśmy opowiadania M.Szeląg ,, O księżniczce, która nie szanowała starszych ludzi,, Uzasadnialiśmy, dlaczego należy okazywać szacunek ludziom starszym i dokonywaliśmy oceny przedstawionej sytuacji postępowania bohaterki. Podjęliśmy się również próby sformułowania motta opowiadania. Przytoczę jedno z nich: ,,Pamiętaj, żeby zawsze pomagać starszym i słabszym.,, Jako, że Dzień Babci i Dziadka zbliża się do nas wielkimi krokami- rozmawialiśmy również dzisiaj o osobach starszych ze swojego najbliższego […]
  • Dzień Babci i Dziadka w grupie Tęczowe Misie- fotorelacja
    W tym roku, jak we wszystkich grupach, przedszkolach, ze względu na pandemię i wszelkie obostrzenia Dzień Babci i Dziadka wyglądał nieco inaczej. Nie można zapraszać dziadków ale dzieci z naszego przedszkola znalazły na to inny sposób. Aby umilić swoim najukochańszym Babciom i Dziadkom ten szczególny dzień, postanowiliśmy nagrać dla nich to krótkie przedstawienie i wysłać za pomocą grupowej strony facebookowej. Był i wierszyk , piosenki, taniec, a nawet przebrani babcia i dziadek. Zamieszczamy zdjęcia z prezencikami od dzieci już po przedstawieniu🙂
  • Cztery pory roku w grupie Tęczowe Misie.
    Drodzy Rodzice, w tym tygodniu dużo uwagi poświęciliśmy upływającemu czasowi. Upływa nie tylko nasze życie, począwszy od dzieciństwa, aż po starość, ale również upływają dni, miesiące, lata, minuty, sekundy, godziny… Dziś przyjżeliśmy się bliżej naszym czterem porom roku i ich rytmicznemu następowaniu po sobie na podstawie wiersza M.Szeląg,,Pory roku,,. Korzystając z informacji zawartych w wierszu, obrazków tematycznych i własnych doświadczeń omawialiśmy cechy charakterystyczne dla danych pór roku. Układaliśmy odpowiednie obrazki, symbole przy danych porach roku, np: zima- sanki wiosna- ptaki wysiadujące jaja w gniazdach Układaliśmy rytmicznie kolorowe kartki symbolizujące pory roku: wiosna- zielony lato- żółty jesień- czerwony zima – niebieski […]
  • Życzenia dla Babci i Dziadka od grupy Tęczowe Misie
    W dniu Waszego święta Kochana Babciu i Drogi Dziadku Życzymy Wam uśmiechu z rana by miło wspominać te lata co przeszły by wszystkie troski w niepamięć odeszły by stadko wnuków Was zawsze kochało by zdrowie i szczęście na zawsze zostało. Tego życzą Wam Kochani Tęczowe Misie.
  • Spotkanie z Gwiazdorem w grupie Tęczowe Misie.
    Nasz świąteczny dzień w pięknych, galowych strojach. Mamy nadzieję, że dostarczył wielu wrażeń. Po tradycyjnym spotkaniu w auli z Gwiazdorem, wspólnym śpiewaniu kolędvoraz piosenek świątecznych z pokazywaniem przyszła pora na wspólny , świąteczny posiłek przy stole w grupach oraz oczywiście prezenty, jakie Gwiazdor zostawił pod choinką. To był pełen emocji, bardzo udany dzień.
  • Tradycje Świąt Bożego Narodzenia.
    Aby przybliżyć dzieciom tradycje, smaki świąt Bożego Narodzenia oraz wprowadzić radosny klimat oczekiwania na przyjście Chrystusa Pana często korzystamy z naszej tablicy multimedialnej. Tym razem oglądaliśmy i nazywaliśmy tradycyjne potrawy wigilijne oraz bajkę ,,Noddy i Święty Mikołaj,, Dzieci opowiadały jak u nich w domach wyglądają przygotowania do świąt i jakie potrawy goszczą najczęściej na ich stołach.
  • Coraz bliżej święta…
    Boże Narodzenie coraz bliżej, a my przygotowujemy się do niego należycie. Naszą ulubioną formą pracy są zajęcia plastyczne, a szczególnie robienie ozdób choinkowych. Dziś malowaliśmy i ozdabialiśmy kontury bombek. Prace aż kapały od brokatu i cekinów. Będą pięknie zdobiły nasze świąteczne, domowe wnętrza.
  • Zdobienie pierniczków w grupie Tęczowe Misie.
    Dziś kolejny etap naszych piernikowych wypieków, a mianowicie zdobienie pierniczków. Ciastka aż uginają się od wielobarwnej posypki. Trudno było zdecydować się na jedną tonację kolorystyczną, a jak wiadomo- wszystkie dzieci kochają barwy. Polukrowane, ozdobione wyglądają naprawdę smakowicie. Oto efekty naszej pracy.
  • Poznajemy ptaki pozostające u nas na zimę.
    Tęczowe Misie dzisiejszy dzień poświęciły poznawaniu ptaków, które pozostają u nas na zimę. Wskazywaliśmy na obrazkach tematycznych wróble, sikorki, gile, rozmawialiśmy o ich budowie, kolorach upierzenia, ulubionych pokarmach i o sposobach pomocy im w trakcie zimy. Następnie rysowaliśmy zgodnie ze wskazówkami gile i sikorki. Jeden wzór, a jakże wiele interpretacji. Takie prace uwielbiamy najbardziej. Czyż nie są cudowne?
  • Świąteczne wypieki w grupie Tęczowe Misie.
    Jedną z tradycji Świąt Bożego Narodzenia jest właśnie wypiekanie świątecznych pierniczków. Nasza grupa postanowiła również podtrzymać tę tradycję i po południu wzięła się ochoczo do pracy. Najpierw musieliśmy rozwałkować ciasto, a potem nadać mu kształt za pomocą foremek. Były i z pierniczków Mikołaje, choinki, domki, gwiazdeczki, a nawet jeże i grzybki. Okazało się, że wielu z nas jest wyśmienitymi cukiernikami. Jutro dalszy etap pracy- a więc zdobienie pierniczków. A oto nasze Tęczowe Misie podczas pracy.
  • Ubieramy przedszkolną choinkę.
    W holu głównym naszego przedszkola stoi już duża choinka. Tradycją jest, że dzieci z każdej grupy przyczyniają się do jej pięknego wyglądu. W tamtym roku ozdabialiśmy ją papierowymi aniołkami. W tym roku przedszkolnym choinkę zdobią eko- gwiazdki, wykonane przez każde dziecko z tektury, bloku technicznego, wyszywane, zdobione piórkami, posypane brokatem, a także cekinami. Najlepszym momentem był fakt iż każdy z nas mógł osobiście przywiesić na choince swoją gwiazdkę. Prawda, że nasza choinka wygląda bardzo okazale?
  • Swobodne zabawy w grupie Tęczowe Misie.
    Nasza grupa, jak i inne grupy przedszkolne otrzymała nowe zabawki. Były to układanki, gry edukacyjne, zabawki magnetyczne, zwierzęta gospodarskie, resoraki, lalki, akcesoria fryzjerskie, kosmetyczne, kuchenne. To prawdziwa uciecha dla naszych milusińskich. A oto nasze wesołe zabawy.
  • Zajęcia sportowe.
    Tęczowe Misie korzystają także z naszej auli przedszkolnej, gdzie jest więcej miejsca na zabawy sportowe. Na zajęciach poniżej ulubione zabawy z chustą animacyjną oraz skoki w workach. Prawda, że mamy kolorowo?
  • Zakończenie akcji ,,Zostań Pomocnikiem św.Mikołaja,,
    Dziś dobiegła końca wieloletnia akcja ,,Zostań Pomocnikiem św.Mikołaja,,. Zebrane zabawki, książki, gry, artykuły plastyczne, pieluchy trafią do podopiecznych szpitala im. K.Jonschera w Poznaniu oraz domowego hospicjum w Poznaniu. Dziękujemy bardzo drodzy Rodzice za Wasze ogromne zaangażowanie i te wszystkie dary, jakie od Was otrzymaliśmy. Dzięki Wam również i do szpitala zawita Święty Mikołaj🙂❤🎅
  • Tęczowe Misie wysyłają kartki świąteczne do bliskich.
    Nasze przedszkolaki wzięły udział w kampanii społecznej ,,IDĄ ŚWIĘTA, NIE O SMS- IE LECZ O KARTCE PAMIĘTAJ,,.. Celem tej kampanii jest zwrócenie uwagi wszystkich rodzin, jak ważne są bezpośrednie relacje osobiste, a przede wszystkim kultywowanie tradycji pisania kartek świątecznych. Zobowiązaliśmy się przy pomocy wychowawców wypisać kartki zakupione z fundacji i wysłać je do osób bliskich, samotnych. Dziś z naszymi kartkami wybraliśmy się na pocztę.
  • Urodziny Kornelki.
    Wczoraj w odświętnej, Mikołajkowej atmosferze swoje urodzinki obchodziła nasza Kornelka. Nie zabrakło tradycyjnego tronu, sto lat, życzeń od rówieśników i oczywiście cukierków. Wszystkiego co najlepsze Kornelko- samych szczęśliwych chwil.
  • Mikołajki w grupie Tęczowe Misie- ciąg dalszy.
  • Mikołajki w grupie Tęczowe Misie
    Nie od dziś wiadomo, że dla dzieci jednym z najbardziej wyczekiwanych momentów w grudniowym czasie jest przyjście Świętego Mikołaja. Co prawda w tym roku Mikołajki przypadły w niedzielę, ale w poniedziałek Święty postanowił odwiedzić naszych milusińskich w przedszkolu. Tęczowe Misie od rana wyczekiwały go z niecierpliwością. Po usłyszeniu dźwięku dzwonka ochoczo ruszyły do szatni, gdzie czekały na nich w swoich półkach prezenty. Ten magiczny dzień przedszkolaki spędziły na wesołych zabawach Mikołajkowych- matematycznych, muzycznych, plastycznych i sprawnościowych . Układaliśmy świąteczne rytmy, śpiewaliśmy piosenki o Mikołaju, ćwiczyliśmy z Mikołajem, a na koniec ozdabialiśmy watą i malowaliśmy paluszkami piękne skarpety na prezenty. Ale […]
  • Urodziny Kubusia.
    Jak nasza przedszkolna tradycja każe- każde urodziny naszych Tęczowych Misiaków obchodzone są uroczyście na czerwonym tronie i z cukierkami. Najpierw wszyscy śpiewamy ,,Sto lat,, , a potem składamy życzenia. Tym razem naszym jubilatem był Kubuś. Wszystkiego najlepszego nasz Tęczowy Misiu.
  • Zimowe zabawy matematyczno- plastyczne.
    Tęczowe Misie doskonale wiedzą jakie mamy pory roku. Potrafią wymienić aktualną porę roku oraz tą, która po niej nastąpi. Dziś rozmawialiśmy o zimie i wskazywaliśmy po czym można poznać, że zagościła ona już w naszym kraju. Wśród cech charakterystycznych dla zimy- dzieci wymieniały tutaj brak liści na drzewach, opady śniegu, sen zimowy zwierząt, odlatujące ptaki, a także to, że należy ubierać się coraz coraz cieplej. Wymieniły elementy zimowego stroju takie jak:ciepły szal, czapka, sweter, rajstopy, kotki, kurtka, a na dłoniach obowiązkowo rękawiczki. Zrobiliśmy też pracę plastyczną. Powycinaluśmy z kolorowego papieru, elementy zimowego stroju dla dziecka- sweterek, czapkę i rękawice. Czapkę […]
  • Zabawy na śniegu.
    Wreszcie spadł ten wymarzony, upragniony śnieg. Biały puszek, który zaczął otulać miękko nasz przedszkolny taras i całą okolicę uniemożliwił nam prawie całkowicie przeprowadzenie zajęć. Dzieci były tak zaaferowane tym niestety już teraz niecodziennym zjawiskiem, że trzeba było wyjść na dwór i zapoznać się z nim wszystkimi możliwymi zmysłami. A więc dotykaliśmy go, badaliśmy jego twardość, ciepłotę, wąchaliśmy, a nawet smakowaliśmy. Wiemy,pod wpływem czego ten biały puch znika i w co się zamienia oraz , że jest świetnym budulcem. Radość dzieci była ogromna, zwłaszcza, że niektóre prosiły właśnie o śnieg w swoich listach do Świętego Mikołaja. Nie zabrakło również zadania domowego […]
  • Ubieramy choinkę.
    Zielone, świerkowe drzewko jest jednym z symboli świąt Bożego Narodzenia, który na pewno zagości w każdym domu. Choinkę powinno ubierać się dopiero w wigilię, czyli 24 grudnia, ale my chcemy się nią w przedszkolu , całą grupą, trochę dłużej nacieszyć. Dziękujemy państwu Hannie i Wojciechowi Świejkowskim za ufundowanie nam tego pięknego, zielonego drzewka do naszej sali. Całe czwartkowe popołudnie Tęczowe Misie miały mnóstwo pracy. Same wybrały dla naszej choinki ozdoby eko- a więc były i papierowe anioły, łańcuszki, szyszki . Po skończonej pracy nastąpiło uroczyste zapalenie choinki. Teraz w naszej grupie jest już prawdziwy klimat świąt i pięknie pachnie świerkiem.
  • Kalendarz adwentowy w grupie Tęczowe Misie.
    Adwent (łac.adventus- przyjście)- w Kościołach chrześcijańskich to okres trwający od czwartej z kolei, poprzedzającej święto Bożego Narodzenia niedzieli do zmierzchu 24 grudnia okres przypominający oczekiwanie na powtórne przyjście Jezusa Chrystusa. Jednocześnie jest to czas poprzedzający pamiątkę pierwszego przyjścia- znanego pod nazwą narodzin Chrystusa. Aby umilić naszym dzieciom czas oczekiwania na te najcudowniejsze, najbardziej magiczne Święta Bożego Narodzenia, stworzyliśmy dla naszych dzieci kalendarz adwentowy, w którym to umieściliśmy różne zadania , począwszy od sprawnościowych , plastycznych, muzycznych , po edukacyjne. Zadania w kopertach przymocowane są w różnych miejscach na naszym papierowym drzewku. Dzieci oprócz wykonania zadania muszą najpierw odszukać kopertę z […]
  • Kampania społeczna,,IDĄ ŚWIĘTA, NIE O SMS- IE, LECZ O KARTCE PAMIĘTAJ,,.
    Tęczowe Misie wraz z całym przedszkolem przystąpiły do III edycji ogólnopolskiej kampanii społecznej ,,Idą święta, nie o sms- ie, lecz o kartce pamiętaj., , której celem jest zwrócenie uwagi na ważność relacji międzyludzkich w świecie zdominowanym przez nowe technologie. Najważniejszym jest zwrócenie uwagi wszystkich rodzin, jak ważne są bezpośrednie relacje osobiste, szczególna pamięć o członkach swojej rodziny, wspólne spędzanie czasu wolnego w świecie, w którym znaczącom rolę odgrywają technologie informacyjno- komunikacyjne, jak również- a może nawet przede wszystkim – kultywowanie tradycji pisania kartek świątecznych. W związku z tym Tęczowe Misie otrzymały przygotowane przez fundację kartki świąteczne, które zobowiązały się wypisać […]
  • Tęczowe Misie pomocnikami św.Mikołaja.
    Jak co roku rusza w naszym przedszkolu akcja,,Zostań pomocnikiem św.Mikołaja.,, Zbieramy zabawki, książki, artykuły plastyczne, gry, pieluchy dla dzieci ze szpitala im.Karola Johnsera w Poznaniu oraz dzieci będących pod opieką domowego hospicjum również w Poznaniu. Otwórzmy swoje serduszka I sprawmy tym dzieciom choć odrobinę radości w tym ogromie cierpienia. Pamiętajmy- dzielenie się jest ogromną zaletą. Artykuły na tą akcję przynosimy nowe ze względu na charakter placówki ,do jakiej one trafią. Przynosić możemy je codziennie do dnia 8 grudnia do swoich wychowawców. PAMIĘTAJMY- DOBRO WRACA❤
  • Zapoznajemy się z zasadami działania ,,stacji meteo,,.
    Na terenie naszego przedszkola jest umieszczona stacja pogodowa, której Tęczowe Misie postanowiły się bliżej przyjżeć. Przedszkolaki dowiedziały się między innymi z jakich przyrządòw podstawowych się ona składa i do czego one służą. Zaobserwowaliśmy tu między innymi termometr do pomiaru temperatury, deszczomierz do pomiaru opadów deszczu oraz wiatromierz do pomiaru kierunku wiatru.
  • Jesienne obserwacje.
    Pogoda za oknem sprzyja jesiennym spacerom. Łapiemy ostatnie promyki jesiennego słoneczka i prowadzimy obserwacje zmian zachodzących w przyrodzie jesienią. Tęczowe Misie doskonale wiedzą, że jesienią dni są coraz krótsze, często jest szaro, pochmurno i pada deszcz.Ptaki odlatują do ciepłych krajów, drzewa gubią liście, a my ubieramy się coraz cieplej.
  • Światowy Dzień Pluszowego Misia w grupie Tęczowe Misie
    Obchodzimy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Zabawy, tańce, jedzenie tortu to naprawdę ciężka praca i koniecznie trzeba było każdego uczestnika nagrodzić dyplomem.
  • Mali artyści.
    Nie ma bardziej wdzięcznego tematu pracy- niż ten związany z domowym ulubieńcem. Tęczowe Misie miały za zadanie wykonać kotka według określonego wzoru. Interpretacja była różna, a dzieci miały okazję poćwiczyć wycinanie po śladzie. Oto efekty naszej pracy. Prawda, że śliczne są te nasze kocury?🙂😀
  • Czytamy globalnie.
    Tęczowe Misie kontynuując tematy związane z ulubionymi zwierzętami domowymi, dopasowywały nazwy do sylwet zwierząt. Układały odpowiednie litery pod każdym podpisem. Dzieliły nazwy zwierząt domowych na sylaby. Czytały globalnie poszczególne nazwy. Najsympatyczniejsze jednak były zajęcia na świeżym powietrzu, gdzie dzieci naśladowały głosem i ruchem poszczególne zwierzątka. Wypowiadały się na temat skojarzeń związanych z domowymi ulubieńcami.
  • Domowi ulubieńcy.
    Po tematach związanych z naszą ojczyzną przyszła pora na nasze hobby, a konkretnie zwierzęta domowe. Wielu z Nas ma jakiegoś domowego pieszczocha: psa, kota, chomika, królika, świnkę morską, rybki… Najważniejszą jednak rzeczą jest uświadomienie sobie faktu, że posiadanie zwierzątka, to nie tylko przyjemność, a przede wszystkim obowiązek. A więc rozmawialiśmy o swoich ulubieńcach, opiece nad nimi, akcesoriach potrzebnych do pielęgnacji, zabawy i ich odpoczynku. Dopasowywaliśmy sylwety zwierząt: Kot- drapak Ryba- akwarium Chomik, królik- klatka Pies- legowisko. Malowaliśmy pastelami swojego domowego, a w przypadku braku- wymarzonego ulubieńca. Oto efekty naszych działań.
  • Zabawy z jeżem- ciąg dalszy.
  • ,,Dzień jeża,,w grupie Tęczowe Misie.
    ,,Jeżyk, jeż to przemiły, mały zwierz…,, To dziś obchodził swoje święto w naszej grupie kolczasty bohater. Dzień zaczęliśmy zagadką o jeżyku, słuchaliśmy wierszyków pod tym samym tytułem,,Jeż,, Jana Brzechwy i Hanny Zdzitowieckiej. Poznaliśmy budowę, tryb życia, sposób odżywiania jeżyka oraz inne ciekawostki z jego życia. Wiemy, że jeże są pod ochroną i nie należy im zakłócać naturalnego środowiska. Były również działania matematyczne- a mianowicie każdy losował jeżyka z odpowiednią cyfrą (od 0- 4) Musiał go nakarmić taką liczbą dżdżownic, jaką cyfrę miał jeżyk na brzuszku. Całe zajęcia przeplatane były zabawami muzyczno- ruchowymi np:,,Na dywanie siedzi jeż,, ,,Jeże i jabłka,, ,,Sen […]
  • Poznajemy cyfrę 4.
    Tęczowe Misie bardzo lubią zajęcia matematyczne i manipulowanie na konkretach. Dziś poznawaliśmy cyfrę 4 . Wyszukiwaliśmy po 4 elementy i układaliśmy na kolorowych podkładkach. Wypełnialiśmy kontury cyfry wydzieranką z kolorowego papieru.
  • Poznajemy stroje regionalne naszego kraju.
    Tęczowe Misie poznały również polskie stroje regionalne. Najbardziej podobał im się strój krakowski , łowicki i góralski . Chętne dziewczynki miały okazję założyć oryginalny strój, który był charakterystyczny dla Krakowa.
  • Podsumowujemy wiadomości o Polsce.
    Tęczowe Misie wiedzą, że kraj, w którym żyją, uczą się, rozwijają- nazywa się Polska Nasze godło to orzeł biały w koronie na czerwonym tle. Flaga nasza ma barwy biało- czerwone. Najważniejszą pieśnią w naszym kraju jest Mazurek Dąbrowskiego zwany hymnem, który śpiewa się z szacunkiem w pozycji na baczność. Niektórzy z nas wskazali również prezydenta naszego kraju- Andrzeja Dudę. Wiemy, że stolica naszej ojczyzny to Warszawa, a jej herb to syrenka Poznaliśmy różne krajobrazy Polski. Śpiewaliśmy piosenkę,,Jesteśmy Polką I Polakiem,, Wykonaliśmy szereg prac plastycznych przedstawiających flagę Polski, kontury kraju, Warszawską syrenkę, krajobrazy Polski oraz naszego orła w koronie, którego skrzydła […]
  • Warszawa stolicą Polski.
    W ramach tematyki o naszej ojczyźnie Tęczowe Misie poznały bliżej stolicę Polski- Warszawę, legendę o Warsie i Sawie oraz herb Warszawy. Dowiedziały się, kto rządzi naszym krajem, gdzie mieszka i jak ma na imię. Na obrazkach tematycznych, w albumach dzieci rozpoznawały zabytki charakterystyczne dla stolicy: Zamek Królewski, Belweder, Palac Kultury i Nauki, Grób Nieznanego Żołnierza. Pomalowały również i ozdobiły Warszawską syrenkę. Najbardziej jednak podobała nam się praca z mapą, gdzie wskazywaliśmy bieg rzeki Wisły i zapamiętaliśmy najważniejsze miasta przez które przepływa i z czego one słyną. A więc kochani- Kraków to oczywiście Wawel i smok Warszawa- prezydent, syrenka, stolica Toruń- […]
  • ,,Dzień dyni w grupie Tęczowe Misie,,(30.10.2020r)
    Tęczowe Misie obchodziły uroczyście,,⁷ Dzień Dyni,, Nie byłby on taki wspaniały, gdyby nie ogromne zaangażowanie rodziców. Dziękuję bardzo za piękne, dyniowe stroje, pyszne, dyniowe babeczki, ciasteczka, mus dyniowy , lizaki, a przede wszystkim piękne dynie- te małe, i te duźe, bez których nie było by tak atrakcyjnych zawodów sportowych. A więc dziś rozwiązywaliśmy zagadki o dyni, bawiliśmy się z rymowanką, słuchaliśmy wierszyka o dyni. Zastanawialiśmy się do czego służy nam dynia, klasyfikowaliśmy dynie ze względu na kolor, wielkość i kształt. Układaliśmy dynie od najmniejszej do największej. Sprawdzaliśmy co dynia ma w środku oraz wzięliśmy udział w dyniowych zawodach sportowych. Był […]
  • Poznajemy domowe urządzenia elektryczne.
    Cały tydzień rozmawialiśmy o rodzajach domów, układzie i nazwach domowych pomieszczeń. Dziś zajęliśmy się urządzeniami elektrycznymi, bez których nie moglibyśmy właściwie funkcjonować . Dzieci odgadywały zagadki,których rozwiązaniem były nazwy domowych urządzeń elektrycznych, wypowiadały się na temat urządzeń, jakie same posiadają w domu i do czego one służą. Zwracaliśmy również uwagę na zachowanie bezpieczeństwa podczas korzystania z tych urządzeń. Każdy Tęczowy Miś wie, że korzystać można z nich tylko pod opieką i za zgodą dorosłych. Wykonaliśmy również eksperyment z suszarką i balonem. Badaliśmy zachowanie balonu pod wpływem gorącego powietrza z suszarki. Po włożeniu ręki między balon, a gorące powietrze- balon opadł. […]
  • Rozstrzygnięcie konkursu,,Pozdrowienia z mojego przedszkola,,.
    Dwójka dzieci z naszej grupy wzięła udział w konkursie plastycznym z Kamionek pt:,,Pozdrowienia z mojego przedszkola.,, Oliwierek i Witek wykonali piękne pocztówki otrzymując dyplomy i drobne nagrody. Gratulacje dla nich i zachęcamy do dalszego udziału w naszych konkursach.
  • Spotkanie z panią dietetyk.
    Tęczowe Misie w auli naszego przedszkola miały spotkanie z panią dietetyk- Anną Komisarczyk, na którym dowiedziały się o prawidłowym odżywianiu. Pani Ania powiedziała nam jakie owoce i warzywa wpływają na poszczególne narządy. Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały pani Ani. Bardzo dziękujemy za poświęcony czas i cenną wiedzę nam przekazaną.
  • ,,Mój dom, moja okolica,,
    Po typowo jesiennej tematyce przyszła pora na zagadnienia związane z naszym krajem,domem rodzinnym, okolicą… Dziś rozmawialiśmy o naszych rodzinnych domach, utrwalaliśmy sobie adres, a także poznawaliśmy domy mieszkańców innych krajów: iglo, tipi, jurtę, murzyńską chatkę… Wykonaliśmy prace plastyczne- ,,Dom moich marzeń,, oraz ,,Polska – moja ojczyzna,,. W pierwszej pracy dzieci układały z dostępnych figur geometrycznych domki i przyklejały na kartce. Budynek oraz tło ozdabiały wg uznania. Wykonując nstomiast drugą pracę- rysowaly w konturach Polski wszystko to, co kojarzy im się z ich krajem. A więc powstały jeziora, tęcza, kwiaty, drzewa, domy, motyle, samochody, serca, balony, a nawet rodzice. Kontury Polski […]
  • Podsumowanie wiedzy o warzywach.
    Przyszła pora na podsumowanie wiadomości o warzywach. Dzieci rozwiązywały zagadki o warzywach w formie mini quizu.Zdobywając kolejne punkty, dowiadywały się jak można przechowywać warzywa zimą( kisić, zalewać zalewą octową, suszyć, mrozić, robić soki warzywne) Przedszkolaki wskazywały sposoby przetwarzania warzyw: w zupach, sałatkach i surówkach, piklach, frytkach, sokach. Dzieci bardzo chętnie próbowały kiszonych i konserwowych ogórków oraz kwaszonej kapusty. Z przyniesionych warzyw Tęczowe Misie wykonały zabawne postacie. Zajęcia przerywane były zabawami muzyczno- ruchowymi,, Burak i cebulka,, ,,Ogórek,, ,,Na marchewki urodziny,,. To był bardzo ciekawy dzień🍅🥔🥕🌽🥒🌶🥬🥦🧄🧅
  • ,,Na straganie,,- inscenizacja utworu Jana Brzechwy.
    Tęczowe Misie doskonale radzą sobie z nazewnictwem warzyw. Wskazują ich jadalne części oglądając dary jesieni przyniesione z ogródka. Dzieci miały również okazję wystąpić w teatrzyku pt: ,, Na straganie,, autorstwa Jana Brzechwy. Okazało się, że nasze przedszkolaki to urodzeni aktorzy, a występ za kurtynką sprawił im wiele radości. Brawo Tęczowe Misiaki.
  • Poznajemy cyfrę 3.
    Edukacja matematyczna w grupie Tęczowe Misie jak zawsze opiera się o szereg zachęcających do manipulacji na konkretach, ciekawych rozwiązań. Na małych dywanikach dzieci dodawały i odejmowały na konkretach, ustalały równoliczność zbiorów. Poznawały cyfrę 3 doszukując się jej podobieństwa w górach, literce E, lecącym ptaku, garbach wielbłąda… Wskazywały cyfrę 3 na palcach, wyklaskiwały, tupały o podłogę, robiły przysiady, pajacyki, podskakiwały na lewej i prawej nodze po 3 razy. W celu utrwalenia nowo poznanej cyfry, wypełniały jej kontury pastelami według własnego pomysłu.
  • Soki warzywno- owocowe.
    Po szeregu zajęć o owocach przyszła pora na pyszne i zdrowe soki warzywno- owocowe. Wytwarzanie tych soczków sprawiło dzieciom ogromną radość, co widać na zamieszczonych zdjęciach. Przedszkolaki zapoznały się z działaniem sokowirówki i zasadami bezpieczeństwa podczas wyciskania soku. Na koniec same ochoczo próbowały tych pysznych soczków.
  • Kodujemy z Misiem Uszatkiem.
    16 października w ramach code week w naszej grupie odbyły się zajęcia z jesiennego kodowania. Tęczowym Misiom bardzo spodobała się ta forma pracy i sprawnie wykonywały wszystkie polecenia.
  • DZIEŃ NAUCZYCIELA w grupie Tęczowe Misie.
    Dziś był szczególny dzień dla Wszystkich Nauczycieli. Również i o Nas pamiętały nasze Tęczowe Misie❤ Oprócz upominków od całej grupy otrzymaliśmy to co najcenniejsze, a więc prace dziecięce i szczery uśmiech🙂 Były to rysowane prezenciki od każdego dziecka.Nie zabrakło wśród nich i pięknych kwiatków, motylków, tęczy, kotków, torcików, a nawet żabki i basenu🙂 Dziecięca wyobraźnia jest nieograniczona. Drodzy Rodzice Tęczowych Misiów- macie naprawdę kochane, mądre dzieci. To był naprawdę wspaniały dzień. DZIĘKUJEMY🤗 A oto prace naszych przedszkolaków.
  • DZIEŃ DRZEWA w grupie ,,Tęczowe Misie,,
    9 października w Tęczowe Misie obchodziły Dzień Drzewa. Wspólnie rozwiązywaliśmy zagadki o tematyce leśnej, zastanawialiśmy się do czego służy drzewo (schronienie dla zwierząt i ptaków, źródło tlenu, opał, papier, owoce) Dzieliliśmy drzewa na iglaste i liściaste, malowaliśmy drzewo w 4 porach roku. Na zakończenie dnia złożyliśmy uroczystą przysięgę, w której między innymi obiecaliśmy, że nie będziemy łamać drzew. Całość przeplatana była zabawami muzyczno- ruchowymi pt:,,Wiewióreczka mała,, ,,Kolorowe listki,, ,,Grzyby,, Myśliwy i zwierzyna,,. Tęczowe Misie to prawdziwi miłośnicy przyrody.
  • Zimowe mieszkania zwierząt.
    8 października Tęczowe Misie po południu słuchały opowiadania Heleny Bechlerowej pt: ,,Kolczatek,, ilustrowanego obrazkami tematycznymi oraz wykonywały ćwiczenia grafomotoryczne ,,Jeż,,