• Wspomaganie rozwoju kreatywności u dziecka przedszkolnego- artykuł dla rodziców
    Szanowni Rodzice zachęcam do przeczytania poniższego artykułu na temat rozwijania kreatywności u dzieci. Wspomaganie rozwoju kreatywności u dziecka przedszkolnego Kreatywność to  jedna  z  najbardziej  przydatnych  nam  w  życiu  cech. Objawia się poprzez elastyczne myślenie i gotowość podejmowania nowych wyzwań.  Pomaga  w  wielu  sytuacjach  nie  tylko  w  radzeniu sobie   z trudnościami. Im  szybciej  zaczniemy  pomagać  w  […]
  • Podziękowania dla rodziców
  • Dzieci w cyfrowym świecie – artykuł dla rodziców
    Szanowni Państwo! Serdecznie zachęcam Państwa do zapoznania się z artykułem pt. “Dzieci w cyfrowym świecie”. Aktywności, które dotychczas były typowe jedynie dla świata realnego, obecnie są przenoszone do wirtualnego życia, i nie byłoby w tym nic niewłaściwego, gdyby nie fakt, że społeczeństwo coraz więcej czasu spędza przed ekranem telewizora, monitorem komputera lub ekranem telefonów czy […]
  • Praca zdalna- gr.III Tęczowe Misie
    Ćwiczenia artykulacyjne usprawniające wargi, język i podniebienie miękkie oraz utrwalanie poprawnej artykulacji głoski “k”– usprawnianie słuchu fonematycznego.
  • Praca zdalna- gr.IV Leśne Misie
    Ćwiczenia usprawniające słuch fonematyczny- głoski szeregu szumiącego oraz różnicowanie głosek szumiących i syczących “sz-s”.
  • Praca zdalna- gr.V Serdeczne Misie
    Automatyzacja poprawnej wymowy głosek szeregu szumiącego “sz, ż, cz, dż”– swobodne wypowiedzi oraz utrwalanie poprawnej wymowy głoski “sz”– gra memory.
  • Praca zdalna- gr.II Wesołe Misie
    Ćwiczenia artykulacyjne usprawniające wargi oraz utrwalenie poprawnej wymowy głoski “f” w zdaniach.
  • Edukacja zdalna – Kocham przyrodę! Oszczędzam wodę!
    Witam serdecznie! Jak wynika z dzisiejszego tematu będziemy rozmawiać o wodzie. Kochane Dzieci! Dzisiaj przywitam się z Wami zagadką: Służy do picia, służy do mycia,Bez niej na ziemi nie byłoby życia. ( woda) 2. Jaka jest woda? – degustacja wodyDziecko pije wodę z kubka, określa jaka ona jest (przezroczysta, zimna, mokra, czysta, bezwonna). 3. Czy […]
  • “Pozytywna dyscyplina, czy to w ogóle możliwe?”
    Drodzy Rodzice zapraszam do przeczytania bardzo ciekawego artykułu pt.: „Pozytywna dyscyplina, czy to w ogóle możliwe?”. Pozytywna dyscyplina – czy to w ogóle możliwe? Słowo “dyscyplina” wzbudza wśród dorosłych różne emocje. Jedni, sięgając pamięcią do własnego dzieciństwa, przypominają sobie surowe kary/konsekwencje za niewłaściwe zachowanie. Inni, kojarzą dyscyplinę (oczywiście w ujęciu metaforycznym) nawet z pasem, który […]
  • “Etnograf”.
    Dzień dobry Kochani!!! Na początek propozycja zabaw ruchowych, mam nadzieję, że sprawią one Wam tyle samo radość jak i mnieJ Przeprawa przez rzekę. Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na […]
  • Praca zdalna – Rolnik producent żywności
    Dzień dobry Witam serdecznie Rodziców i Dzieci Oto kilka propozycji na piątek Na początek proponuje  zaśpiewanie piosenki „Przyszła wiosna do niedźwiedzia” – Dziecko słuchając piosenki  realizuje jej rytm klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na woreczkach lub klockami. – „Miś” – zabawa ruchowa do piosenki. Rodzic przygotowuje koc. Dziecko słysząc melodię piosenki, tańczy według własnego uznania. Na […]
  • Co słychać na wsi? – praca zdalna
    Drodzy Rodzice, kochane Maluszki, czy jesteście gotowi na kolejne zadania? Jeśli tak, to zachęcam Was do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. “Domowe Przedszkole – co słychać na wsi”, który z pewnością usystematyzuje Waszą wiedzę. Poniżej link do filmu: https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831 Zachęcam Was również do wykonania pracy plastycznej “Zwierzątka z wiejskiego podwórka” z zastosowaniem techniki origami. Poniżej link […]
  • Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową- artykuł dla rodziców
    Opanowanie umiejętności czytania i pisania zależy nie tylko od prawidłowego funkcjonowania analizatora wzrokowego, ale również słuchowego.Ważne jest więc zarówno to , jak nasza pociecha widzi ? Ale również to, jak słyszy. Dziecko z zaburzoną percepcją słuchową ma trudności ze zrozumieniem długich i skomplikowanych poleceń słownych oraz z zapamiętywaniem trudnych wyrazów.Dziecko często nieprawidłowo dokonuje syntezy wyrazu, […]
  • Praca zdalna- Gr.V Serdeczne Misie
    Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy, używanie pojęć “nad, pod, za, obok” oraz różnicowanie głosek szumiących i syczących “sz-s”– układanki.
  • Praca zdalna- gr.VII Przyjazne Misie
    Ćwiczenia w usprawnianiu słuchu fonematycznego, samodzielne tworzenie dialogu, swobodne wypowiedzi oraz utrwalanie poprawnej wymowy głosek szeregu szumiącego “sz, ż, cz, dż”.
  • Praca zdalna- gr.VI Pracowite Misie
    Utrwalanie poprawnej wymowy głosek szumiących “sz, ż, cz, dż” oraz różnicowanie głosek szumiących i syczących “sz-s”.
  • Praca zdalna- gr.III Tęczowe Misie
    Rozumienie mowy- samodzielne tworzenie dialogu, dostrzeganie związków przyczynowo- skutkowych oraz utrwalanie poprawnej wymowy głoski syczącej “s” w wyrazach.
  • Praca zdalna- gr.II Wesołe Misie
    Opozycja głosek “k-t, g-d” – wyliczanka oraz utrwalanie poprawnej wymowy głoski wargowo- zębowej “w” w zdaniach.
  • Edukacja zdalna -Jestem EKO!
    Witam serdecznie! Przedstawiam kilka propozycji na dziś. Na początek proponuję zaśpiewanie naszej piosenki “Ekologa znak” Zabawa dydaktyczno – matematyczna „Segregujemy odpady” – doskonalenie umiejętności klasyfikowania odpadów ze względu na materiał, z jakiego są wykonane, rozumienie celu przeprowadzania segregacji. Rodzic przygotowuje czyste opakowania po różnych produktach. Dziecko stara się rozdzielić zgromadzone odpady do oznaczonych worków, w zależności od […]
  • Mój teatr.
    Dzień dobry drogie dzieci!!!Na dobry początek dnia propozycja ćwiczeń na rozgrzewkę!https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_wDzisiaj zapraszam Was do wspólnego wykonania pracy plastycznej „TEATR”.Krok po kroku pokazałam Wam na zdjęciach jak taki swój teatr wykonać. Powiem Wam, że ja wykonując swój własny miałam naprawdę ogromną frajdę. Spróbujcie odgadnąć jakich bohaterów bajki przedstawiają moje kukiełki? Po przygotowaniu swojego teatru wraz z […]
  • W wiejskiej zagrodzie – praca zdalna
    Szanowni Rodzice! Kochane Misiaczki! Oto przedstawiam Wam propozycje działań na czwartek. Na początek wysłuchajcie bajki ortofonicznej oraz powtarzajcie odgłosy wydawane przez poszczególne zwierzęta: Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosikażde zwierzątko o jedzenie prosi.Piesek szczeka: Hau, hau, hau.Kotek miauczy: Miau, miau, miau.Kura gdacze: Kod, ko, dak.Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.Gąska gęga: Gę, gę, gę.Ona też chce najeść […]
  • Praca zdalna – Co się dzieje na polu
    Dzień dobry ! Szanowni Rodzice! Drogie Dzieci ! Witam Was bardzo serdecznie Dzisiejsze zabawy proponuję rozpocząć od ćwiczeń gimnastycznych – „Klacz i źrebię” – na hasło klacz dziecko maszeruje, na hasło źrebię porusza się w podskokach. Zabawę powtarzamy kilka razy. – „Zabawy szczeniaków”- dziecko siedzi w rozkroku, stopy oparte o ścianę, wykonuje naprzemienne skłony tułowia […]
  • Skąd się bierze nadpobudliwość- artykuł dla rodziców
    Czy twoje dziecko ma problemy z utrzymaniem uwagi nad wykonywaną pracą i robi bezmyślne błędy?Ma tendencję do nieodpowiedniego zachowania, np.nieczekania na swoją kolej?Traci kontrolę nad emocjami?Bywa agresywne? Jest rozkojarzone, często coś gubi, zapomina o codziennych czynnościach?Być może, przyczyną tych problemów jest AAD( attention deficyt disorder- zespół deficytu uwagi) bądź ADHD ( attention deficyt hyperactivity disorder, […]
  • Praca zdalna- gr.VI Pracowite Misie
    Ćwiczenia przygotowujące do poprawnej wymowy głoski “cz”– sylaby oraz ćwiczenia słuchu fonematycznego, automatyzacja poprawnej wymowy głosek szeregu szumiącego “sz, ż, cz, dż”– budowanie zdań.
  • Praca zdalna- gr.V Serdeczne Misie
    Ćwiczenia artykulacyjne usprawniające wargi, język i podniebienie miękkie oraz różnicowanie głosek szumiących i syczących “sz-s”.
  • Praca zdalna- gr.III Tęczowe Misie
    Utrwalanie poprawnej artykulacji głoski syczącej “s” w zdaniach oraz automatyzacja poprawnej wymowy głosek wargowo-zębowych “f, w”– rebusy.
  • Praca zdalna- gr.II Wesołe Misie
    Automatyzacja poprawnej wymowy głosek szeregu ciszącego “ś,ź,ć,dź” oraz utrwalanie poprawnej artykulacji głoski “k” w zdaniach.
  • Edukacja zdalna – Smok czy smog?
    Witam serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy! 1. Dziś witam Was krótkim wierszykiem: Dwie małe rączki klaszczą. Czasem się pogłaszczą. W kolanka zastukają i dzieciom pomachają. Ja też do Was macham:) 2. Wprowadzenie do tematu– rodzic rozmawia z dzieckiem na temat powietrza: Co nas otacza? Co jest wszędzie, czego nie widać? Czy powietrze jest potrzebne? […]
  • “Wiem, jak zachować się w teatrze”.
    Witajcie!Dzisiejszy nasz temat to:„Wiem, jak zachować się w teatrze” – oglądanie króciutkich filmików edukacyjnych połączone z pogadanką.Kochani obejrzyjcie po kolei 5 filmików edukacyjnych i po każdym z nich porozmawiajcie z kimś dorosłym na temat treści filmiku i zasad dotyczących wizyt w teatrze.Na zakończenie proszę Was o małe podsumowanie i wymienienie zasad odpowiedniego zachowywania się w […]
  • Praca zdalna – Co się dzieje w kurniku
    Dzień dobry Witam wszystkich bardzo serdecznie. Proponuję Wam dzisiaj temat „Co się dzieje w kurniku?” Na początek zabawa słownikowa „Do czego potrzebne nam są jajka?” – Dziecko wymyśla różne przeznaczenia jajek. A teraz  zabawa ruchowa naśladowcza” Małe – duże jajo kurze” rodzic z dzieckiem recytują i wykonują określone ruchy  Małe – duże   (Na słowo „małe” […]
  • W gospodarstwie – praca zdalna
    Szanowni Rodzice! Drogie Maluszki! Przed Wami kolejne propozycje aktywności wokół tematu wiodącego “Zwierzęta z wiejskiej zagrody”. Na początek wysłuchajcie opowiadania pt. “Wiejskie gospodarstwo”: – Chciałbym mieszkać na wsi – powiedział Szczypior. – Wieś jest lepsza niż miasto.– Dlaczego? – zdziwiła się Zosia. – W mieście można chodzić do kina i jest więcej sklepów. – Ale […]
  • Zabawy rytmiczno-logopedyczne.
    Dzisiaj zapraszam Was do muzycznej gimnastyki: I propozycja dla młodszych Przedszkolaków – możecie zaprosić do zabawy domowników. Pamiętajcie o tym, by ćwiczyć buzię. Wiosenna gimnastyka buzi i języka od LOGOsens.
  • 13.04.2021 – 6-latki
    Can I have an ice-cream? Przywitajmy się piosenką “Hello”. What’s the weather like today? – powiedz, jaka jest dziś pogoda. Przypomnijcie sobie poznane do tej pory produkty spożywcze podczas zabawy “Charades” – jedna osoba pokazuje ruchem/gestem produkt spożywczy, druga odgaduje. Następnie zamieńcie się rolami.Produkty spożywcze:sausage (kiełbasa)egg (jajko)tomatoe (pomidor)milkshake (koktajl mleczny)banana (banan)apple (jabłko) Poznajcie nowe produkty […]
  • 13.04.2021 – 5-latki
    What’s on the mat today? Przywitajmy się piosenką “Hi”. Zaśpiewaj piosenkę “What do you hear?”. Postaraj się wykorzystać wszystkie poznane zwierzęta:– cat (kot)– dog (pies)– bird (ptak)– bear (niedźwiedź)– lion (lew)– monkey (małpa)– duck (kaczka)– cow (krowa)– horse (koń)– sheep (owca) Pokoloruj kaczkę i “pobrudź ją” – rodzic rysuje na kartce kontur kaczki. Dziecko koloruje […]
  • 13.04.2021 – 4-latki
    What’s on the mat today? Przywitajmy się piosenką “Hi”. Zaśpiewaj piosenkę “What do you hear?” Postaraj się wykorzystać wszystkie poznane zwierzęta:– cat (kot)– dog (pies)– monkey (małpa)– duck (kaczka)– cow (krowa)– horse (koń)– sheep (owca) Pokoloruj kaczkę i “pobrudź ją” – rodzic rysuje na kartce kontur kaczki. Dziecko koloruje kaczkę na żółto. Powiedzcie razem: “a […]
  • 13.04.2021 – 3-latki
    Clothes Przywitajmy się piosenką “Hello”. Zaśpiewajmy piosenkę “Two little blue birds” (mail). Poznajcie nazwy ubrań: dress (sukienka), shoes (buty), hat (kapelusz).Możecie to zrobić z rodzicem lub ze mną (nagranie – mail). Powtórzcie słowa: cichutko, głośno, powoli, szybko, wysoko, nisko, wesoło, smutno. Pobawcie się w “Copy me!” – Rodzic pokazuje kartę obrazkową z sukienką i udaje, […]
  • Praca zdalna- gr.VI Pracowite Misie
    Automatyzacja poprawnej wymowy głosek szumiących “sz, ż, cz, dż”-ćwiczenia słuchu fonematycznego, budowanie zdań oraz utrwalanie poprawnej wymowy głoski “cz”– układanki.
  • Praca zdalna- gr.VII Przyjazne Misie
    Ćwiczenia przygotowujące do poprawnej wymowy głoski “z”– sylaby i wyrazy oraz różnicowanie głosek szumiących i syczących “ż-z”.
  • Praca zdalna- gr.IV Leśne Misie
    Ćwiczenia prawidłowej wymowy grupy spółgłoskowej “szcz” – sylaby i wyrazy oraz utrwalanie poprawnej wymowy głosek syczących “s,z, c, dz”– zagadki.
  • Praca zdalna- gr.III Tęczowe Misie
    Utrwalanie poprawnej wymowy głoski “g” oraz głoski syczącej “s” na materiale językowym – wyrazy i zdania.
  • Praca zdalna – Ekologa znak
    Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci! Witam Was serdecznie! 1. Dzisiaj zachęcam do posłuchania piosenki „Ekologa znak” i rozmowę na temat zawartej w niej treści (tekst poniżej) oraz nauczenie się jej na pamięć (poprzez wielokrotne odtwarzanie piosenki w różnych momentach dnia i osłuchiwanie się z piosenką w ciągu całego tygodnia). Link do piosenki: https://youtu.be/JIEDy5UiRPU Śpiewające BrzdąceEkologa znak […]
  • Teatr.
    Na podstawie teksu „Magiczne miejsce” spróbujcie przenieść się do miejsca zwanego teatrem, a następnie odpowiedzcie na zadane pytania. Teatr to jest widownia i scena.                     Niby nic magicznego w tym nie ma, Aż do chwili, gdy nagle na scenie Dziwne zacznie się dziać przedstawienie. (…) Każda bajka się staje prawdziwa, Gaśnie światło i scena ożywa. Wszystko […]
  • Wyprawa do teatru.
    Witajcie kochane dzieci( na dobry początek propozycja ćwiczeń przy dźwiękach muzyki:https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE&t=7s Dzisiaj wybierzemy się do teatru, ale żeby wejść do jego środka musimy pokonać schody.Tak więc zapraszam Was do zabawy „Potrafię numerować przedmioty i wiem, który jest czwarty, piąty, szósty” . Do tego zadania musicie sobie przygotować: – linijka, nożyczki, kolorowy papier (jeśli nie macie […]
  • Na wiejskim podwórku – praca zdalna
    Drodzy Rodzice! Kochane Misiaczki! Oto propozycje działań na wtorek. Słuchanie wiersza I. Salach połączone z rozmową na temat jego treści.  Chodzi kurka po ogródku, małe ziarnko trzyma w dzióbku. A dla kogo? A dla dzieci, co gromadką za nią leci. Po ogródku chodzi kurka i pazurkiem czyści piórka, a za kurką kogut – tatko pilnie strzeże swego […]
  • Praca zdalna – Co dzieje się w zagrodzie?
    Dzień dobry Witam Was bardzo serdecznie Dziś dowiemy się: Co dzieje się w zagrodzie? .Oto kilka propozycji  zabaw Na początek trochę porannej  gimnastyki 2. A teraz zabawa dydaktyczna „To dom dla….” Rodzic rozpoczyna zdanie, zadaniem dziecka jest dokończyć zdanie: – Obora to dom dla… – Buda to dom dla… –  Kurnik to dom dla… –  […]
  • 12.04.2021 – 6-latki
    I like bananas – story time Przywitajmy się piosenką “Hello”. Odegrajcie rymowankę “Cheeky’s jungle gym” (rodzic czyta, dziecko razem z rodzicem odgrywa) Stand up. 1, 2, 3.Turn around. 1, 2, 3.Clap your hands. 1, 2, 3. Eat sausages.Eat eggs.Eat tomatoes.Eat bananas.Drink milkshakes. Make a circle.Sit down. 1, 2, 3.Sleep. 1, 2, 3. Jak sądzisz? Where’s […]
  • 12.04.2021 – 5-latki
    Dirty or clean? Przywitajmy się piosenką “Hello Cheeky”. Odegrajcie rymowankę “Cheeky’s jungle gym”. Stand up. 1, 2, 3.Turn around. 1, 2, 3.Clap your hands. 1, 2, 3. Be a cow.Be a duck.Be a horse.Be a sheep.Be a cat.Be a dog. Make a circle.Sit down. 1, 2, 3.Sleep. 1, 2, 3. Poznaj słowa “dirty” (brudny) i […]
  • 12.04.2021 – 4-latki
    Dirty or clean? Przywitajmy się piosenką “Hello Cheeky”. Poznaj słowa “dirty” (brudny) i “clean” (czysty). Jeśli możecie, dotknijcie z rodzicem rękami ziemi/farby/mąki – pokażcie ręce i powiedzcie “dirty”.Umyjcie ręce i powiedzcie “clean”. Spójrz na obrazek “dirty” i powiedz “dirty”: głośno, cicho, powoli, szybko, wysoko, nisko, jak robot. Następnie powtórz to z obrazkiem “clean”. Poznaj piosenkę […]
  • 12.04.2021 – 3-latki
    Cheeky’s snack – revision Przywitajmy się piosenką “Hello”. Powiedz po angielsku, co może zjeść głodny Cheeky: banana, apple, sandwich. Czy pamiętasz historyjkę o Cheekym, który chciał zjeść przekąskę? Opowiedz ją rodzicom.(Cheeky stanął przy stole, na którym znajdowały się 3 talerze. Na pierwszym talerzu znajdowały się banany. Cheeky policzył je (one, two, three). Na drugim talerzu […]
  • Artykuł dla Rodziców: “Wpływ telewizji na rozwój dziecka”
    Drodzy Rodzice! Chciałam Wam zaproponować ciekawy artykuł , z którym możecie się zapoznać w wolnej chwili. Pozdrawiam serdecznie Agnieszka Borowczyk “Wpływ telewizji na rozwój dziecka” Dostępność mediów jest dla małego dziecka dużą atrakcją. Proponowane przez telewizję spędzanie wolnego czasu wydaje się maluchom interesujące i warte uwagi. W efekcie często dochodzi do sytuacji, że spędzanie czasu […]
  • Praca zdalna- gr. VII Przyjazne Misie
    Utrwalanie poprawnej artykulacji głosek szumiących “sz” i “ż” na materiale językowym- w sylabach, wyrazach oraz wyrażeniach dwuwyrazowych.
  • Praca zdalna gr. V Serdeczne Misie
    Utrwalanie poprawnej wymowy głoski “r” w sylabach i wyrazach oraz różnicowanie głosek szumiących i syczących “ż-z”.
  • Praca zdalna- gr. I Misiaczki
    Ćwiczenie mięśnia okrężnego warg oraz usprawnianie słuchu fonematycznego- zabawy dźwiękonaśladowcze.
  • 12 prostych sposobów na stymulowanie rozwoju mowy dziecka
    Mowa nie jest umiejętnością wrodzoną. Dziecko nabywa ją i kształtuje w ciągu kilku pierwszych lat życia. Mianem niemowlęctwa nazywa się 1. rok życia dziecka i jak już sama nazwa wskazuje, jest to etap, podczas którego dziecko nie posługuje się jeszcze mową, ale mimo to nadaje dźwięki o różnorodnej modulacji i nasileniu, takie jak: płacz, krzyk, […]
  • Praca zdalna – Dbam o przyrodę
    Witam serdecznie! W tym tygodniu będziemy rozmawiać o ekologii, przyrodzie, ochronie środowiska i segregacji śmieci. 1. Na początek proponuję trochę ruchu, czyli poranną gimnastykę: „Witamy się” – powitanie w parach , dziecko z rodzicem: witają się dłońmi, łokciami, kolanami, pośladkami. „Koty się budzą” – klęk podparty, głowę podnosimy. Na hasło „ koci grzbiet” górny odcinek kręgosłupa wypychamy […]
  • Praca zdalna: “W kinie”
    Dzień dobry Pracowite Misie! Dzień dobry Szanowni Rodzice! Zaczynamy nowy tydzień, a wraz z nim dalszy ciąg przygód z kulturą. Dzisiaj, razem z Tomkiem, bohaterem opowiadania pani Renaty Piątkowskiej odwiedzimy kino. Posłuchajcie opowiadania i spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania: Renata Piątkowska “Kino” Jak ja lubię kino. Choć do wczoraj wcale o tym nie wiedziałem. Nie […]
  • Praca zdalna – Praca rolnika
    Szanowni Rodzice, Drogie Dzieci Niestety nadal nie możemy się spotkać w przedszkolu. Mam nadzieję, że nie potrwa to długo a tymczasem mam dla Was kilka propozycji zabaw do wykorzystania podczas pobytu w domu. W tym  tygodniu będziemy poznawać pracę rolnika Na początek proponuję, abyście  przypomnienie sobie słowa i melodię piosenki „ Przyszła wiosna do niedźwiedzia” […]
  • Zabawy z rytmem, dźwiękiem, słowem.
    Drogie przedszkolaki, zapraszam Was do zabawy z Jazzowankami. Możecie także, razem z Rodzicami, wykonać wesołą żabę…. a później zaśpiewać o niej piosenkę:
  • Zwierzęta z wiejskiego podwórka – praca zdalna
    Szanowni Rodzice! Drogie Maluszki! W nadchodzącym tygodniu tematem naszych zajęć będą zwierzęta z wiejskiego podwórka. Oto przed Wami propozycje poniedziałkowych aktywności. Na początek wysłuchajcie i spróbujcie odgadnąć zagadki. Zagadki pt. ,,kogo mogę spotkać na wsi?”: Chodzi po podwórku,o ziarenka prosi.Siaduje na grzędzie,pyszne jajka znosi. (kura) Dobre ma zwyczaje,ludziom mleko daje. (krowa) W każdej wsi jest […]
  • Praca zdalna- gr. III Tęczowe Misie
    Ćwiczenia usprawniające słuch fonematyczny- głoska sycząca “s” oraz utrwalanie poprawnej wymowy głoski “k”– swobodne wypowiedzi.
  • Praca zdalna- gr.IV Leśne Misie
    Automatyzacja poprawnej wymowy głosek szeregu syczącego “s, z, c, dz” oraz utrwalanie poprawnej artykulacji głoski szumiącej “sz”- ćwiczenia słuchu fonematycznego.
  • Praca zdalna- gr.V Serdeczne Misie
    Różnicowanie głosek szumiących i syczących “sz-s” oraz utrwalanie poprawnej artykulacji głosek szumiących “sz, ż, cz, dż”.
  • Praca zdalna- gr.II Wesołe Misie
    Ćwiczenia stymulujące prawidłową wymowę głosek “k, g” oraz utrwalenie głoski “f” na materiale językowym- w wyrazach, wyrażeniach dwuwyrazowych.
  • Praca zdalna – Na zakupach
    Kochani Witam Was serdecznie! 1. Na początek proponuję zaśpiewanie naszej piosenki “Mądre zakupy”. 2. Następnie proponuję wysłuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego ,,Gdzie się co kupuje?” „Mama poprosiła Anię, aby poszła do sklepu po chleb i syrop od kaszlu. Uszatek przechylił głowę na bok i pomyślał: „Wyręczę Anię”. Wziął pieniądze ze stołu, wziął siatkę na zakupy i […]
  • Edukacja zdalna: “Jestem muzykantem”
    Dzień dobry Pracowite Misie oraz Szanowni Rodzice! Na początek zapraszam do odrobiny „Gimnastyki z Olą i Blu” przy miłych dźwiękach muzyki: https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY&ab_channel=OlaiBlu-taniecdladziecionline „Jestem muzykantem” – zabawa dydaktyczna- dziecko wraz z rodzicem siedzą na podłodze. Rodzic wypowiada tekst i wykonuje odpowiednie ruchy, dzieci próbują go naśladować. Ja dziesięć palców mam (poruszamy paluszkami),Na pianinie gram (uderzamy palcami o podłogę).Ja […]
  • Zajęcia matematyczne – edukacja zdalna
    Szanowni Rodzice! Kochane Maluszki!Czy jesteście gotowe na dzisiejsze zajęcia? Jeśli tak, to zaczynamy! Praca z obrazkiem – po czym poznajemy, że nadeszła wiosna? Link poniżej: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=25 Zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej „Na spacerze w parku” z wykorzystaniem podkładu muzycznego “Wiosenny walc” F. Chopin dostępnego na portalu Youtube.com. Link poniżej: Rodzic włącza utwór i  opowiada o […]
  • Praca zdalna- gr.V Serdeczne Misie
    Różnicowanie głosek szumiących i syczących “sz-s” oraz “ż-z”- ćwiczenia słuchu fonematycznego.
  • Praca zdalna- gr.VII Przyjazne Misie
    Ćwiczenia artykulacyjne usprawniające wargi, język i podniebienie miękkie oraz utrwalanie artykulacji głoski “k” na materiale obrazkowym, ćwiczenia słuchu fonematycznego.
  • Praca zdalna- gr.VI Pracowite Misie
    Utrwalanie poprawnej artykulacji głosek szumiących “sz, ż, cz, dż” oraz ćwiczenia w różnicowaniu głosek szumiących i syczących “sz-s” – szyfrówka.
  • Praca zdalna- gr.III Tęczowe Misie
    Automatyzacja poprawnej wymowy głosek wargowo- zębowych “f, w”– wierszyki oraz utrwalanie głoski syczącej “s” na materiale językowym- w wyrazach, wyrażeniach dwuwyrazowych.
  • Praca zdalna- gr.II Wesołe Misie
    Ćwiczenia artykulacyjne- usprawnianie czubka języka oraz utrwalanie poprawnej wymowy głoski “g”– swobodne wypowiedzi.
  • Praca zdalna – Sklep u Misia
    Witam serdecznie przedstawiam kilka propozycji na dziś. 1.Na początek proponuję poranną gimnastykę z Gumi Misiem. 2. Następnie proponuję – zabawę rozwijającą myślenie operacyjne “Sklep u Misia” (wg. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, Ewy Zielińskiej). Wykorzystując maskotkę Misia, rodzic zaprasza dziecko do zakupów w „Sklepie u Misia”. Rodzic ustala z dzieckiem sposób płatności za towary. Jako pieniądze wykorzystuje np. […]
  • Odkrywanie litery “W, w”
    Zanim zaczniemy zajęcia właściwe trochę się rozruszamy przy naszej piosence: „Prawa, lewa” Odkrywamy literę „W, w”. Otwórzcie proszę książkę „Planeta dzieci – karty 3” na stronie 32. Przyjrzyjcie się poznawanej literze. – powiedz co litera „W, w” Tobie przypomina? – z czego się składa nasza litera? – kreśl literę po śladzie – wskaż początek i […]
  • Pan ogrodnik – praca zdalna
    Drodzy Rodzice! Kochane Misiaczki! Przedstawiam Wam propozycje działań na czwartek. Na początek serdecznie Was zachęcam do wykonania kilku ćwiczeń gimnastycznych wraz z “Pipi”. Poniżej link: „Ogrodnik”-  zagadka wprowadzająca do rozmowy o pracy ogrodnika: Spotkasz go w ogrodzie,gdzie pracuje co dzieńdba o krzaki i kwiatki,sadzi rośliny z użyciem łopatki. Słuchanie wiersza pt. “Ogrodnik” D. Gellner. (Jeśli […]
  • Przedłużenie obostrzeń
    Szanowni Państwo, w związku z ogłoszoną dziś decyzją Rządu RP, przedszkola pozostają zamknięte do dnia 18 kwietnia 2021 r. Opiekę przedszkolną mają zapewnioną wyłącznie dzieci, których rodzice należą m.in. do służb medycznych bądź tzw. mundurowych. Z pozdrowieniami, Beata Krakowska
  • Praca zdalna- gr.VI Pracowite Misie
    Utrwalenie poprawnej wymowy głoski “ż” na materiale językowym, w wyrazach oraz automatyzacja poprawnej wymowy głosek szumiących “sz, ż, cz, dż”– zagadki.
  • Praca zdalna- gr.V Serdeczne Misie
    Ćwiczenie mięśni poprzecznych i podłużnych języka, rozciąganie wędzidełka podjęzykowego oraz różnicowanie głosek szumiących i syczących “sz-s”.
  • Praca zdalna- gr.III Tęczowe Misie
    Automatyzacja poprawnej wymowy głosek wargowo- zębowych “f, w”– domino logopedyczne oraz utrwalanie głoski syczącej “s” na materiale językowym- w zadniach.
  • Praca zdalna- gr.II Wesołe Misie
    Ćwiczenia utrwalające głoski “k” i “t”– doskonalenie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej oraz utrwalanie poprawnej artykulacji głosek ciszących “ś, ź, ć, dź”– gra logopedyczna.
  • Praca zdalna: “Z kulturą za pan brat”
    Drodzy Rodzice, kochane Pracowite Misie!      W tym tygodniu przypomnimy sobie, co to jest kultura oraz gdzie możemy się z nią spotkać i jej doświadczyć. Będziemy „Z  kulturą za pan brat” odwiedzając takie miejsca, jak kino, teatr, muzeum, czy wystawa sztuki. Na początek zapraszamy jednak na trochę gimnastyki: Ćwiczenie dużych grup mięśniowych pt.: „Kwiaty rosną i […]
  • Praca zdalna – Mądre zakupy
    Kochani Witam Was serdecznie cały czas jesteśmy w tematach związanych ze sklepem i zakupami. Na początek proponuję krótką gimnastykę buzi i języka czyli zabawę logopedyczną “Jedzie wózek z zakupami” – zabawa artykulacyjna. Rodzic recytuje wierszyk, a dziecko powtarza za nim: Tyr-tyr-tami, tyr-tyr-tami jedzie wózek z owocami. Zyr-zyr-zami, zyr-zyr-zami jedzie wózek z bagietkami. Szur-szur-szami, szur-szur-szami jedzie […]
  • W ogródku – praca zdalna
    Drodzy Rodzice! Kochane Misiaczki! Oto przedstawiam Wam propozycje aktywności na kolejny dzień pozostając w temacie kompleksowym “Wiosna w ogródku”. “Narzędzia ogrodnicze” – rozwiązywanie zagadek dotyczących narzędzi ogrodniczych: Przykładowe zagadki: W domu czasem jest potrzebna – Metalowa albo z drewna. Po niej strażak też się wspina, A odpowiedź to… (drabina) W ogrodzie są używane – Metalowe […]
  • 06.04.2021 – 3-latki
    Food – revision Witajcie! Przywitajmy się piosenką Hello! (mail) Pobawcie się w I’m hungry. Na 3 kartkach narysujcie poznane przez nas produkty spożywcze (sandwich, apple, banana). Rodzic mówi: I’m hungry (i głaszcze się po brzuchu). An apple, please / A banana, please / A sandwich, please. Dziecko podaje odpowiednie produkty spożywcze. Zaśpiewaj piosenkę Three red […]
  • 4-latki – 06.04.2021
    The traffic lights Witajcie! Przywitajmy się piosenką Hi! Hi! Hi! It’s a happy day!Hi! Hi! Let’s jump and play!Hi! Hi! It’s a happy day!Hi! Hi! A happy day today! Zaśpiewajmy piosenkę Farmer Brown. Farmer Brown has a farm.E-I-E-I-O On the farm there is a duck.Quack, quack! Quack, quack!E-I-E-I-O On the farm there is a cow.Moo, […]
  • 06.04.2021 – 5-latki
    The traffic lights Witajcie! Przywitajmy się piosenką Hi! Hi! Hi! It’s a happy day!Hi! Hi! Let’s jump and play!Hi! Hi! It’s a happy day!Hi! Hi! A happy day today! Zaśpiewajmy piosenkę Farmer Brown. Farmer Brown has a farm.E-I-E-I-O On the farm there is a duck.Quack, quack! Quack, quack!E-I-E-I-O On the farm there is a cow.Moo, […]
  • 06.04.2021 – 6-latki
    Food Witajcie! Przywitajmy się piosenką Hello! Hello, hello!What’s the weather like today?Is it raining?Is it windy?Is it sunny?Is it snowing? Hello, hello!What’s the weather like today? What’s the weather like today? – Powiedzcie, jaka jest dziś pogoda.(It’s raining/ It’s windy/ It’s sunny/ It’s snowing) Pobawmy się w Cheeky’s hungry. Obejrzyjcie nagranie, które dla Was przygotowałam […]
  • Praca zdalna- gr.VI Pracowite Misie
    Automatyzacja poprawnej wymowy głosek szumiących i syczących “cz-c” oraz utrwalenie poprawnej wymowy głosek szeregu szumiącego “sz, ż, cz, dż”– wierszyki.
  • Praca zdalna- gr. IV Leśne Misie
    Utrwalanie poprawnej artykulacji głosek syczących “s, z, c, dz” oraz głoski szumiącej “sz”– ćwiczenia słuchu fonematycznego.
  • Praca zdalna- gr.VII Przyjazne Misie
    Ćwiczenia języka przygotowujące do prawidłowej realizacji głosek szumiących oraz różnicowanie artykulacji głosek “sz-s”– sylaby.
  • Praca zdalna- gr.III Tęczowe Misie
    Utrwalenie głoski “g” na materiale językowym- w wyrazach, wyrażeniach dwuwyrazowych oraz automatyzacja poprawnej wymowy głoski “l”, budowanie zdań, swobodne wypowiedzi.
  • Wiosenne zabawy logorytmiczne
    Drogie Przedszkolaki! Zapraszam Was do wiosennych zabaw logorytmicznych. W poniższym linku znajdziecie mnóstwo propozycji do wykorzystania. Zaproście Rodziców do wspólnej zabawy. Może uda się Wam zaczarować wiosnę i dzięki temu cieplejsza aura zawita na dobre 🙂
  • Praca zdalna – W sklepie.
    Witam Rodziców i Wszystkie Dzieci w tym tygodniu będziemy rozmawiać o sklepach, zakupach oraz poznawać zawód sprzedawcy. Na początek proponuje zagadkę: 1.Zagadka Zwykle podaje zakupy. Czasem poradzi co kupić: chleb, spodnie, może latawca, to jest na pewno pomocny … .(sprzedawca) 2. Posłuchajcie wierszyka : Może do sklepu pójdziemy? Po zabawkę chodźmy tam! Gdy jakąś wybierzemy, […]
  • Wiosna w ogrodzie – praca zdalna
    Szanowni Rodzice! Kochane Misiaczki! W tym tygodniu proponuję, abyśmy porozmawiali na temat wiosny w ogrodzie. Na początek zachęcam Was do wykonania kilku ćwiczeń gimnastycznych. Poranna gimnastyka: zróbcie po 5 podskoków, przysiadów, skrętów tułowia, pajacyków, skłonów. Nauka piosenki pt. “W naszym ogródeczku” (link poniżej): https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o Rodzic czyta po jednym wersie – dziecko powtarza.Rodzic czyta po dwa […]
  • Życzenia Wielkanocne
    Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci! Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych, składamy najlepsze życzenia: zdrowia oraz wszelkiej pomyślności. Niech ten szczególny czas będzie pełen radosnej nadziei i wiary w nadchodzącą przyszłość. Wesołego Alleluja!!! życzą: p. Agnieszka i p. Magda
  • Życzenia Wielkanocne
    Szanowni Rodzice! Drogie Dzieci! Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych życzę Wam dużo zdrowia, pogody ducha oraz wszystkiego dobrego na każdy dzień. Niech Wielkanoc napełni Wasze serca radością, miłością i spokojem. Radosnego, wiosennego nastroju podczas dzielenia się posiłkiem przy wspólnym stole, w gronie najbliższej rodziny. Mam nadzieję, że już niedługo będziemy się mogli spotkać w naszym […]
  • Wielkanocne życzenia
    Szanowni Państwo! Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych wiary, nadziei i miłości. Radosnego, wiosennego nastroju, serdecznych spotkań w gronie najbliższej rodziny oraz wesołego Alleluja! Z serdecznymi pozdrowieniami,Nina Badurska
  • Wielkanocne życzenia.
    Wielkanoc to czas otuchy i nadziei, czas odrodzenia się wiary w drugiego człowieka.Życzymy, aby Święta Wielkanocne przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość w tych trudnych dla nas czasach. Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie, napełni Was pokojem i wiarą, niech da siłę w pokonywaniu trudności i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość….WESOŁYCH ŚWIĄTżyczyp. Asia oraz p. Paulina
  • Życzenia Wielkanocne
    Szanowni Państwo, Kochane Dzieci, na tegoroczne Wielkanocne Święta życzymy wszystkim dużo słońca… Niech daje nam ciepło, energię i optymizm… Życzymy wszystkim dużo uśmiechu…Niech daje nam radość i przyjemność…Życzymy dużo cierpliwości…Niech daje nam spokój i wewnętrzną równowagę… A ponad wszystko życzymy zdrowia… Zdrowia i jeszcze raz zdrowia…Niech daje nam siłę do pokonywania nawet najtrudniejszych chwil… Serdecznie […]
  • Praca zdalna- gr.III Tęczowe Misie
    Utrwalenie poprawnej wymowy głoski syczącej “s”- skojarzeniówka oraz opozycja głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych “k-t, g-d”- wiersz.
  • Praca zdalna- gr.IV Leśne Misie
    Utrwalenie poprawnej wymowy głoski dźwięcznej “w”– wykreślanka oraz automatyzacja głosek syczących “s, z, c, dz”– rebusy.