Dzień dobry Pracowite Misie oraz Szanowni Rodzice!

Na początek zapraszam do odrobiny „Gimnastyki z Olą i Blu” przy miłych dźwiękach muzyki:

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY&ab_channel=OlaiBlu-taniecdladziecionline

„Jestem muzykantem” – zabawa dydaktyczna- dziecko wraz z rodzicem siedzą na podłodze. Rodzic wypowiada tekst i wykonuje odpowiednie ruchy, dzieci próbują go naśladować.

Ja dziesięć palców mam (poruszamy paluszkami),
Na pianinie gram (uderzamy palcami o podłogę).
Ja dwie ręce mam (pokazujemy dłonie),
Na bębenku gram (uderzamy dłońmi o kolana).
Ja dziesięć palców mam (poruszamy paluszkami),
I na trąbce gram (poruszamy wszystkimi palcami przed ustami).
Ja dwie ręce mam (pokazujemy dłonie),
I zaklaszcze wam (klaszczemy w dłonie).

Zabawę należy powtórzyć 2-3-krotnie, aby dziecko mogło powiedzieć tekst wraz z rodzicem.

Następnie rozmawiamy z dzieckiem na temat muzyków:

  • Czym zajmują się muzycy?
  • Czy znacie jakichś muzyków?

Rodzic podsumowuje/informuje, że muzycy to nie tylko osoby grające na instrumentach, ale także wokaliści, dyrygenci, kompozytorzy, producenci muzyczni. Muzycy często znani są pod jednym nazwiskiem, pseudonimem bądź nazwą zespołu, ale musimy pamiętać, że tak naprawdę pomaga im wiele osób np. dźwiękowcy, autorzy tekstów, osoby odpowiedzialne za nagrywanie płyt, organizację koncertów.

„Ile dźwięków słyszysz?” – zabawa dydaktyczno–matematyczna : rodzic rozkłada na dywanie karteczki z napisanymi cyframi i wystukuje określoną liczbę uderzeń np. w uda, podłogę, bębenek. Zadaniem dziecka jest policzenie ilości uderzeń oraz odszukanie odpowiedniego zapisu graficznego na karteczce.

„Mój instrument” – wykonanie instrumentów muzycznych. Spróbujcie wykonać instrumenty muzyczne ze śmieci, czy niepotrzebnych już przedmiotów, może to być np. buteleczka po jogurcie, pudełko po kremie, rolka po papierze toaletowym itd.. Po skończeniu zadania nie zapomnijcie posprzątać swojego miejsca pracy. Następnie zaprezentujcie rodzinie swój instrument oraz dźwięki, jakie wydaje.

 W znalezieniu inspiracji może pomóc poniższy link:

https://ekodziecko.com/category/instrumenty

W zawodach związanych z teatrem, muzyką, aktorstwem bardzo ważna jest dobra dykcja, czyli piękne i poprawne wysławianie się. My w przedszkolu wykonujemy na co dzień wiele ćwiczeń rozwijających aparat mowy- buzię, język… Przed Wami wyzwanie, spróbujcie nauczyć się na pamięć poniższego wierszyka. Jest trudny językowo, a to doskonała okazja by popracować nad dobrą dykcją.

„Przestraszyła pszczołę osa”

Przestraszyła pszczołę osa,
bzycząc w złotych zboża kłosach.
Pszczoła, siedząc zaś na kłosie,
chcąc uprzykrzyć życie osie,
wciąż tak strasznie ją straszyła,

że aż osa się zaszyła
gdzieś w kolczastych krzewach w parku,
więc już nie ma jej na karku.

W książce „Planeta dzieci 4 karty” znajdźcie stronę 7, na której czekają na Was dwie ilustracje „Koncertu orkiestry”. Przyjrzyjcie się im i zastanówcie, czym się różnią, a w czym są podobne oraz odszukajcie i zaznaczcie identyczne elementy.

Miłego dnia!