W kwietniu będziemy realizować takie tematy jak:
1. Święta, święta , biją dzwony
3. Z kulturą za pan brat
4. Jestem kulturalny
Poznamy kolejne wartości: TRADYCJA I SZACUNEK
Będziemy realizować takie cele:
– poznawanie zwyczajów związanych ze świętami i regionem
– poszerzanie słownictwa o pojęcia dotyczące wartości: tradycja, szacunek oraz pojęć związanych ze świętami, np. palma, kraszanki, pisanki, miejscami użyteczności publicznej: kino, teatr, muzeum, kukiełka, marionetka, a także zawodami: scenarzysta, aktor, kostiumograf, etnograf
– podejmowanie aktywności związane z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie litery f, F
– doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
– wprowadzenie cyfry 9 i owal jako figurę geometryczną; stwarzanie możliwości do manipulowania figurami i przedmiotami i obserwacji odbicia lustrzanego
– tworzenie osi symetrii przez składanie papieru i obserwowaniu efektów pracy;
– kształtowanie właściwych postaw, takich jak szacunek do ludzi, ich pracy, zwierząt, przyrody i przedmiotów czy tradycji
– uświadamianie konieczności właściwego zachowania w miejscach użyteczności publicznej, stosowania się do ogólnie obowiązujących norm;