Dzień dobry !

Szanowni Rodzice! Drogie Dzieci ! Witam Was bardzo serdecznie

Dzisiejsze zabawy proponuję rozpocząć od ćwiczeń gimnastycznych

– „Klacz i źrebię” – na hasło klacz dziecko maszeruje, na hasło źrebię porusza się w podskokach. Zabawę powtarzamy kilka razy.

– „Zabawy szczeniaków”- dziecko siedzi w rozkroku, stopy oparte o ścianę, wykonuje naprzemienne skłony tułowia do przodu i do tyłu. Zabawa trwa 1.5- 2 minut

– „Kotki” – zabawa z elementem czworakowania. Dziecko (kotek) spaceruje na czworakach wokół swojego posłania (koła). Po chwili przyjmuje pozycję klęku podpartego, ręce wystawione do przodu, robi koci grzbiet. Opuszcza głowę, chowa między ramiona a plecy kieruje ku górze, następnie unosi głowę o plecy opuszcza. Zadanie powtarza 5-6 razy, potem spaceruje jak na początku zabawy.

– „Ćwiczenie kształtujące mięśnie brzucha” – dziecko przyjmuje pozycję leżenia tyłem, ręce ma wyprostowane z tyłu za głową. Skakanka jest ułożona na podłodze obok stóp dziecka. Dziecko chwyta skakankę palcami stóp i podnosi do góry, następnie opuszcza powoli nogi.

– „Kto potrafi” – ćwiczenia rzutu. Na środku umieszczona jest obręcz lub narysowane koło. Dziecko rzuca do obręczy woreczkiem lub małą piłką

– „Marsz” dziecko maszeruje, rytmicznie wyklaskuje i wytupuje nazwy zwierząt np. kot – 1 klaśnięcie, 1 krok, szczeniaczek – 3 klaśnięcia, 3 kroki

– „Budzimy się” – ćwiczenie relaksacyjne. Dziecko leży na plecach z rękami pod głową, nogi ugięte w kolanach, oczy zamknięte. Rodzic budzi dziecko, mówiąc po cichu jego imię, wtedy dziecko siada skrzyżnie z wyprostowanymi plecami.

Dzisiaj poznamy kolejny ekosystem pole. Przypomnijcie sobie jakie inne ekosystemy już poznaliśmy, jeśli nie pamiętacie musicie rozwiązać zadanie. Pierwsze litery podanych wyrazów utworzą ich nazwę :

  1. Lalka, arbuz, ser   (las)
  2. Sok, aparat, dom  (sad)
  3. Okno, garnek, rogal, ósemka, dynia  (ogród)

Jeśli chcecie  dowiedzieć się jakie rośliny uprawia się na  polu zapraszam do obejrzenia filmiku

Rozmowa na temat roślin uprawnych

– Jakie rodzaje zbóż zapamiętaliście?

– Co można zrobić ze zboża ?

– Co to są rośliny okopowe?

– Z jakich roślin wytwarza się olej?

– Co robimy z  roślin włóknistych ?

A teraz czas na historyjkę obrazkową . Opowiedz, co widzisz na poszczególnych obrazkach, nadaj tytuł poszczególnym obrazkom

A teraz wskaż w których produktach występuje mąka:

Czekolada, rogal, lody, frytki, pizza, gofry, lizaki, herbatniki, chleb.

Na koniec zabawa plastyczna „Jak wyglądają pola z góry?” potrzebne nam będą:

Kartka lub tekturka, klej, zielone paski papieru, różne rodzaje ziarenek. Kartkę dzielimy na 4 lub 6 części. Zielone paski będą nam tworzyły miedzę między polami. Każde pole należy posmarować klejem i przykleić ziarenka.

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy