Dzień dobry

Witam Was bardzo serdecznie

Dziś dowiemy się: Co dzieje się w zagrodzie? .Oto kilka propozycji  zabaw

  1. Na początek trochę porannej  gimnastyki

2. A teraz zabawa dydaktyczna „To dom dla….”

Rodzic rozpoczyna zdanie, zadaniem dziecka jest dokończyć zdanie:

– Obora to dom dla…

– Buda to dom dla…

–  Kurnik to dom dla…

–  Stajnia to dom dla…

–  Rolnik mieszka w…

3. Zagadki słuchowe– rozpoznaj jakie zwierzęta wydają takie odgłosy, następnie spróbuj je naśladować, pomoże ci w tym nagranie

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

4. Posłuchaj wiersza Wandy Chotomskiej „Dlaczego ciele ogonem miele?”

W cielętniku stoi cielę

 i ogonem w kółko miele.

Prosiak wyrwał się z chlewika:

– Czy to cielę spadło z byka?

 Nikt ogonem tak nie miele,

więc dlaczego miele cielę?

Przyszła koza, furtkę bodzie:

 – Pewnie nudno mu w zagrodzie.

 Mnie się zdaję, że to cielę

z nudów tak ogonem miele.

 – Z nudów?

– Z nudów!

– Może z głodu?

Wlazło cielę do ogrodu,

zjadło mlecz i seradelę

i ogonem dalej miele.

Przyleciała gęś z gąsiorem.

– Czy to cielę nie jest chore?

Może zjadło wilcze ziele

i ogonem przez to miele?

– Wilcze ziele? Nie, aniele,

ciele jadło seradelę.

 – Może zjadło jej za wiele?

 – Może to przez decybele?

– Może to jest tik nerwowy?

 – Może tęskno mu do krowy?

Przyszły kury, indyk, kaczor,

wszyscy gdaczą, meczą, kwaczą,

strasznie martwią się cielęciem

indyk z kozą, gęś z prosięciem.

Aż z pastwiska przybiegł źrebak i rzekł:

– Martwić się nie trzeba,

tylko trzeba spytać cielę,

czemu tak ogonem miele.

No, bo jeśli w kółko miele,

ma w tym chyba jakieś cele.

– Mam – kiwnęło głową cielę

– robię muchom karuzel

5. Rozmowa na temat wiersza. Rodzic wyjaśnia dziecku trudne słowa (seradela – gatunek rośliny, decybele – tu: hałas), zadaje dziecku  pytania:

–  O czym jest wiersz?

–  Czego chcą się dowiedzieć zwierzęta?

–  Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?

–  Co zaproponował źrebak?

–  Dlaczego cielę ogonem miele?

6. A teraz propozycja zabawy matematycznej „Liczymy zwierzęta w gospodarstwie”

Do zabawy można przygotować sylwety zwierząt lub wykorzystać  liczmany albo klocki. Dziecko dokłada, odkłada i rozwiązuje zadania.

  • W chlewie są 4 świnie i 4 prosięta. Ile zwierząt mieszka w chlewiku?
  • W stajni stoją 4 klacze i 4 ogiery. Ile koni stoi w stajni?
  • W kurniku na prawych grzędach jest 5 kur, a na lewych grzędach są 3 kury. Ile kur jest razem?
  • W zagrodzie są 2 świnie,  2 krowy i 3 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie

7. Na koniec proponuję zabawę ruchową „Zwierzaki do swoich domów”

Wyznacz sobie miejsca gdzie będzie stajnia i obora. Na hasło „Zwierzak na pastwisko!” zamieniasz się w dowolne zwierzę i je naśladujesz. Na hasło „Do stajni!” zamieniasz się w konia, naśladujesz go  i idziesz w wyznaczone miejsce. Na hasło „”Do obory!” zamieniasz się w krowę i idziesz do obory.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia