Food – revision

Przywitajmy się piosenką “Hello Cheeky”.

Przypomnijmy sobie nazwy wszystkich poznanych produktów spożywczych:
– banana (banan),
– apple (jabłko),
– tomatoe (pomidor),
– sandwich (kanapka),
– sausage (kiełbasa),
– egg (jajko),
– cake (ciasto),
– ice-cream (lody),
– milkshake (koktajl mleczny).

Pobawcie się w “The fishing game”. Narysujcie na karteczkach poznane przez nas produkty spożywcze, osobno przygotujcie karty przedstawiające kolory:
– red (czerwony),
– blue (niebieski),
– green (zielony),
– yellow (żółty),
– brown (brązowy),
– orange (pomarańczowy),
– pink (różowy).
Rozłóżcie karty obrazkami do dołu i udawajcie, że łowicie w zaczarowanym jeziorze – zarzućcie wędkę i wyciągnijcie 2 karty (jedną z produktem spożywczym, drugą z kolorem). Nazwijcie rzecz, którą udało Wam się złowić, np. a red banana / a blue sandwich. Powtórzcie zabawę kilka razy.

Pobawcie się w “What’s on the mat today?”. Obejrzyjcie matę (mail) i wyszukujcie przedmiotów wymienionych w rymowance.

What’s on the mat today?
What’s on the mat today?
Put up your hand to play.

Find a cake. (dziecko szuka ciasta na macie)
Find a cake.
Find a cake on the mat today. (jeśli dziecko nie zdążyło znaleźć i wskazać ciasta, zatrzymaj nagranie, aby dać mu więcej czasu)
Point and say
Hip, hip, hooray! (unieście ręce w geście radości)

Find a sandwich. (dziecko szuka kanapki na macie)
Find a sandwich.
Find a sandwich on the mat today. (jeśli dziecko nie zdążyło znaleźć i wskazać kanapki, zatrzymaj nagranie, aby dać mu więcej czasu)
Point and say
Hip, hip, hooray! (unieście ręce w geście radości)

Find an ice-cream. (dziecko szuka lodów na macie)
Find an ice-cream.
Find an ice-cream on the mat today. (jeśli dziecko nie zdążyło znaleźć i wskazać lodów, zatrzymaj nagranie, aby dać mu więcej czasu)
Point and say
Hip, hip, hooray! (unieście ręce w geście radości)

Samodzielnie dodajcie zwrotki o lodach (ice-cream), pomidorach (tomatoes), kiełbaskach (sausages), jajkach (eggs) i koktajlach mlecznych (milkshakes).

Zaśpiewaj piosenkę “Are you hungry?” ( https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0 ) – pierwsze 2 zwrotki zaśpiewajcie z utworem, następnie samodzielnie dodajcie zwrotki o kanapce – sandwich, pomidorze – tomatoe, koktajlu mlecznym – milkshake, lodach – ice-cream, cieście – cake i ciasteczku – biscuit.

Przypomnijmy sobie historyjkę. Spróbujcie opowiedzieć, co wydarzyło się w historyjce, używając jak najwięcej angielskich zwrotów, a następnie obejrzyjcie historyjkę (mail).

Pożegnajmy się piosenką “Bye-bye”.