The traffic lights

Witajcie! Przywitajmy się piosenką Hi!

Hi! Hi! It’s a happy day!
Hi! Hi! Let’s jump and play!
Hi! Hi! It’s a happy day!
Hi! Hi! A happy day today!

Zaśpiewajmy piosenkę Farmer Brown.

Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O

On the farm there is a duck.
Quack, quack! Quack, quack!
E-I-E-I-O

On the farm there is a cow.
Moo, moo! Moo, moo!
E-I-E-I-O

On the farm there is a horse.
Neigh, neigh! Neigh, neigh!
E-I-E-I-O

Farmer Brown has a farm.
E-I-E-I-O

Zagraj w Find colours. Znajdź i dotknij w swoim pokoju jak najwięcej przedmiotów w kolorze:
– red (czerwonym),
– yellow (żółtym),
– green (zielonym).
Kiedy dziecko dotknie właściwego koloru, rodzic mówi That’s right! It’s red/yellow/green.

Przypomnijmy sobie piosenkę Numbers.

Look at me!
One, two, three.
I can count to three!

One, two, three.
One, two, three.
Hurray! Hurray! Hurray!

Spójrzcie na obrazek w Książce Ucznia (mail). Rodzic wskazuje sygnalizator świetlny i mówi Look! The traffic lights. Red, yellow and green. Odpowiedz na pytania:
– Czy wiesz do czego służą sygnalizatory świetlne?
– Gdzie możemy je znaleźć?

Pobawmy się w The traffic lights. Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Rodzic mówi polecenia i pokazuje, jak należy się zachować przy danych komunikatach:
Red! Stop! – rodzic unosi rękę, dając sygnał do zatrzymania się.
– Yellow! Wait. – rozejrzyj się na boki
– Green! Go! – zrób krok do przodu
Gdy dziecko zapamięta zasady, rodzic przestaje wykonywać czynności, wydaje jedynie polecenia.

Pobawmy się w Driving my tractor. Będziecie teraz traktorzystami. Przygotujcie trzy kartki – w kolorze czerwonym, żółtym i zielonym. Wsiądźcie do swojego traktora. Wykonujcie polecenia z poprzedniej zabawy, reagując na odpowiedni kolor kartki. Rodzic pokazuje kartki, dziecko jedzie traktorem i reaguje na zmiany świateł.

Poznaj piosenkę Tractor.

I’m driving the tractor (udawaj, że kręcisz kierownicą)
Brumm, brumm, brumm!
I’m driving the tractor (udawaj, że kręcisz kierownicą)
Brumm, brumm, brumm!

Red, red, red.
Time to stop! (unieś rękę)
Red, red, red.
Stop, stop, stop! (unieś rękę)

Yellow, yellow, yellow.
Time to wait! (Rozejrzyj się na boki)
Yellow, yellow, yellow.
Wait, wait, wait! (Rozejrzyj się na boki)

Green, green, green.
Off we go! (zrób krok do przodu)
Green, green, green.
Go, go, go! (zrób krok do przodu)

Przypomnijmy sobie historyjkę. Obejrzyjcie nagranie Farm ( mail).

Zaśpiewaj piosenkę What do you hear? ( https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc&t=110s ) (od 0:00 do 1:30 , później kontynuujemy piosenkę samodzielnie, dodając własne odgłosy i nazwy zwierząt).

Pożegnajmy się piosenką Bye-bye Cheeky. Możecie zaśpiewać piosenkę sami lub ze mną (mail).

Bye-bye Cheeky,
Jump up and down.
Bye-bye Cheeky,
Turn around.

Up, down, turn around.
Bye-bye, everyone!
Bye-bye!